آرشیو چهارشنبه ۵ آبان ۱۳۹۵، شماره ۴۶۷۲
ایران
۱۵

نمایندگی کنسولگری عراق در ایلام راه اندازی شد

رئیس حج و زیارت استان ایلام گفت: با رایزنی مسئولان کشوری و استانی و موافقت طرف عراقی، دفتر نمایندگی موقت کنسولگری عراق برای ارائه خدمات گذرنامه ای و صدور روادید زائران اربعین در ایلام راه اندازی شد.

غلامرضا ممیز در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: اوایل هفته جاری نمایندگی کنسولگری کشور عراق به صورت موقت برای صدور روادید این کشور ویژه زائران مراسم اربعین دایر و فعالیت خود را آغاز کرد.

وی از آغاز روند صدور روادید (ویزا) زائران اربعین از روز گذشته (دوشنبه سوم آبان) در این استان توسط کنسولگری موقت عراق خبر داد و افزود: برای دریافت روادید، ثبت نام متقاضیان در سامانه سماح الزامی است.

رئیس حج و زیارت استان ایلام از استقرار دفاتر جدید زیارتی در استان نیز خبر داد و تاکید کرد: با هماهنگی هایی که با مدیریت و اداره فنی و امور کارگزاران سازمان حج و زیارت انجام شد به غیر از چهار دفتر زیارتی استان (سه دفتر در شهر ایلام و یک دفتر در مهران) سه دفتر زیارتی دیگر (دو دفتر در ایلام و یک دفتر در دهلران) برای سهولت در صدور رویداد زائران ایجاد شد.

ممیز از زائران خواست تا از مراجعه حضوری به دفتر حج و زیارت استان خودداری کرده و برای اخذ ویزا به دفاتر زیارتی مستقر در استان مراجعه و مدارک مورد نیاز را تحویل دهند تا از این طریق برای آنها روادید سفر به عراق صادر شود.

وی با بیان این که داشتن گذرنامه و اخذ ویزای کشور عراق برای زائران اربعین حسینی الزامی است، یادآور شد: تردد از مرز مهران بدون داشتن گذرنامه و اخذ ویزای عراق ممنوع است و افرادی که فاقد گذرنامه باشند نمی توانند خارج شوند و لازم است که هر چه سریع تر نسبت به اخذ گذرنامه و ویزا اقدام کنند.