آرشیو چهارشنبه ۵ آبان ۱۳۹۵، شماره ۴۶۷۲
فرهنگ و هنر
۱۶
تئاتر

بازگشت پیش از موعد «معجزه دوستی» از باژوان

جشنواره بین‎المللی تئاتر کودکان باژان از اول تا 8 آبان در شهر کاتماندو کشور نپال برگزار می می شود.گروه سیمرغ، جمعه 30 مهر عازم نپال شد تا دوم آبان در سالن تئاتر ماتریبومی، نمایش خود را به صحنه ببرد.

این جشنواره امسال با عنوان درک جهانی دوستی و ترویج همدلی کودکان در جهان با حضور کشورهای هند، نپال، ایران، بنگلادش، سریلانکا و... برگزار می شود.

تئاتر معجزه دوستی، کار گروه سیمرغ پیش از این در جشنواره های بین المللی تئاترصلح سارایوو در کشور بوسنی، تئاتر کودک بمبئی (هند)، جشنواره تابستانه بوگوئینو، جشنواره رایان (دهلی نو) و... و در خرداد امسال نیز در جشنواره بین المللی تئاتر KAZ. KAR که در کشور اوکراین برگزار شد، توانست مقام نخست این جشنواره را کسب کند.

محمد برومند، نویسنده وکارگردان این نمایش که به گفته او به دلیل فروش غیرقانونی آپارتمانش به غیر، توسط تعاونی مسکن خانه تئاتر آشفته بود، ضمن اعلام این خبر گفت: تعاونی مسکن خانه تئاتر بیش از پنج سال است که بازرس ندارد. مجبور شده ام با عنوان کلاهبرداری و فروش مال غیر در مراجع قضایی از آنها شکایت کنم. برومند به خاطر بازپس گرفتن آپارتمانش مجبور است زودتر از موعد مقرر جشنواره را ترک کند و به ایران برگردد. او اعلام کرد در مراسم اختتامیه جشنواره حضور نخواهد داشت واگر مدیران جشنواره رضایت می دادند، شخصا مایل بود از حضور در جشنواره انصراف دهد، اما به خاطر برنامه ریزی های انجام شده و رعایت اخلاق حرفه ای عازم نپال می شود تا تئاتر معجزه دوستی را با کمک هنرمندان گروه سیمرغ به صحنه ببرد.