آرشیو چهارشنبه ۵ آبان ۱۳۹۵، شماره ۴۶۷۲
رسانه
۵

Abu اسکار رادیو است

رادیو ایران در جشنواره جهانی «ABU» افتخاری کم نظیر را آفرید.

به گزارش شبکه رادیویی ایران، یدالله گودرزی، مدیر گروه فرهنگ و اندیشه این شبکه رادیویی درباره جشنواره های جهانی گفت: در دنیا دو موسسه و اتحادیه رسانه های صوتی و تصویری وجود دارد، اتحادیه رادیو تلویزیون ها آسیا و اقیانوسیه که غول های رسانه ای بزرگی مثل Nhk ژاپن و تلویزیون کره(kbs) و رادیو و تلویزیون چین(cctv) در آن عضویت دارند و اتحادیه رادیو تلویزیون های اروپا.

گودرزی ادامه داد: اتحادیه رادیو تلویزیون های آسیا و اقیانوسیه که به اختصار «ABU» خوانده می شود، هر سال اقدام به برگزاری کنفرانس های رسانه ای در عرصه جهانی می کنند و در کنار آن جشنواره بزرگی در رشته های رادیویی و تلویزیونی برگزار می نمایند. این جشنواره به نوعی اسکار جشنواره رادیویی است و از اهمیت زیادی برخوردار است. کشورهای مختلف عضو «ABU» هر سال برنامه های خود را در رشته های اعلام شده به این جشنواره می فرستند و در رقابتی فشرده بهترین برنامه ها معرفی می شود.گودرزی تصریح کرد: امسال در بخش تعاملی، رادیو ایران توانست برنامه مدرن «ایرانی آنلاین» را که با بهره گیری از رسانه های مکمل و نرم افزارهای جدید ساخته شده در رشته برنامه های تعاملی شرکت دهد و حائز رتبه بهترین برنامه شود. علاوه بر این رادیو ایران که پویش ملی کتابخوانی را سال گذشته برگزار کرده است،با ارسال آگهی خدمات فرهنگی این پویش (csa)توانست جزو چهار برنامه برتر بخش (csa) در جشنواره جهانی «ABU» شود. این اثر را مرضیه طبرستانی ساخته است. مدیر گروه فرهنگ و اندیشه این شبکه رادیویی ادامه داد: با توجه به داوری برنامه ها در جشنواره های جهانی از این دست با معیارهای بین المللی حضور برنامه سازان رادیو ایران نشان می دهد که توانمندی، خلاقیت و موقعیت شناسی برنامه ای در بین برنامه سازان ایرانی است.

گودرزی درباره برنامه (ایرانی آنلاین) گفت: این برنامه به موضوعات روزمره زندگی مردم می پردازد که ارتباط تنگاتنگی با مخاطبان دارند و شیوه مدرن در تعامل با مردم در این برنامه تجربه می شود.