آرشیو چهارشنبه ۵ آبان ۱۳۹۵، شماره ۴۶۷۲
جهان
۶

چهره ها و نظرها

بررسی پیشنهاد ترور اسد در کنگره آمریکا

جنگ طلبان کنگره آمریکا بارها کاخ سفید را برای اقدام نظامی علیه دولت اسد یا اعمال منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه تحت فشار گذاشتند، اما مذاکرات اخیر در کنگره نشان از آن دارد که تندروهای آمریکایی راه حل جدی تری را برای حل مساله دنبال می کنند و آن ترور بشار اسد، رئیس جمهور سوریه است.

به گزارش ایسنا، مجله فارین پالسی در گزارشی می نویسد: داگ لمبورن، قانونگذار جمهوریخواه اهل ایالت کلرادو در جلسه پنجشنبه گذشته در کنگره سخنانی را علیه دولت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه مطرح کرد. به گفته سه شاهد که در اتاق مذاکرات محرمانه حضور داشتند، این مقام گفته است: چرا اسد را ترور نمی کنیم؟ این جلسه غیر علنی در شورای روابط خارجی کنگره برگزار شد و پیشنهاد مذکور در جمع 75 شرکت کننده مطرح شد.

نبیه بری: رئیس جمهور لبنان 10 آبان انتخاب می شود

رئیس پارلمان لبنان از قریب الوقوع بودن انتخاب رئیس جمهور این کشور خبر داد و گفت: ما در چند قدمی انتخاب رئیس جمهور هستیم و اگر خدا بخواهد رئیس جمهور لبنان 31 اکتبر (10 آبان) انتخاب می شود. وی افزود: ما امیدواریم که رئیس جمهور انتخاب شود زیرا لبنان نیاز شدیدی به آن دارد و ما بیش از دو سال و نیم است که بدون رئیس جمهور هستیم. به گزارش پایگاه خبری «العهد»، نبیه بری گفت: طبیعتا انتخاب رئیس جمهور خود امری ضروری است، اما کافی نیست، زیرا بعد از آن باید جهاد اکبر در زمینه سایر موضوعات از جمله قانون انتخابات صورت گیرد.

تا کنون بیش از 44 نشست پارلمان به منظور تعیین رئیس جمهور لبنان به ریاست نبیه بری برگزار شده که هیچ نتیجه ای به دنبال نداشته است. پنجشنبه گذشته سعد الحریری، رئیس جریان المستقبل رسما از نامزدی میشل عون، رهبر جریان ملی آزاد برای ریاست جمهوری لبنان حمایت کرد. نبیه بری می گوید: «من به عون رای نمی دهم». اما این احتمال وجود دارد که میشل عون بتواند آرای لازم را برای ریاست جمهوری خود در نشست آینده پارلمان کسب کند. / تسنیم