آرشیو چهارشنبه ۵ آبان ۱۳۹۵، شماره ۴۶۷۲
ورزش
۱۸

از جام جم تشکر می کنم

پیروانی: جهانی شدن جوانان یک اتفاق بزرگ بود

امیرحسین پیروانی قبل از آن که تیم ملی جوانان ایران راهی مسابقات قهرمانی آسیا شود، در جام جم از نمایش تیم ملی جوانان حرف زد و حالااین تیم در جام جهانی است. دیروز با پیروانی درباره تیم ملی جوانان ایران و آینده این تیم حرف زدیم:

4 روز قبل از پرواز به منامه، در روزنامه جام جم بودید و امیدوارانه درباره تیم جوانان حرف می زدید. حالااین تیم به جام جهانی صعود کرده.

قبل از هر چیز باید از روزنامه جام جم تشکر کنم که پیش از حضور جوانان در مسابقات آسیایی بحرین، به فکر جوانان بود. اما درباره سوال شما باید بگویم من توانایی جوانان بااستعداد این تیم را دیده بودم و می دانستم قادر به انجام چه کارهایی هستند. به این دلیل امیدوار بودم. اگرچه به دلیل این که ما را در سید4 گذاشته بودند، در گروه بدی قرار داشتیم؛ اما با تلاش همه بازیکنان و کادر فنی دلسوز تیم، توانستیم از گروه صعود کنیم و قطر قهرمان دوره قبل حذف شد.

همه اهالی فوتبال می گویند بازی با ازبکستان دیداری صد درصد فنی بود

ما قبلاهم با ازبکستان بازی کرده بودیم و در ضربات پنالتی این تیم را برده بودیم. می دانستیم ازبکستان هم سرعتی است هم فیزیکی. برای مقابله با این تیم باید کاملافنی و تاکتیکی بازی می کردیم و خوشحالم بازیکنانم آنقدر تاکتیک پذیر بودند که برنامه ها را درست اجرا کردند.

شما برای این تورنمنت از کارلوس کی روش مشاوره می گرفتید؟

بعد از آن تمرین مشترک و بازی تمرینی در تهران با تیم ملی بزرگسالان، من و آقای کارلوس کی روش خیلی صحبت کردم. ایشان خیلی به من محبت داشتند و نقطه نظراتشان را به من گفتند و از ایشان تشکر می کنم.

به جام جهانی جوانان صعود کردید. حالاچه بر سر این تیم می آید؟

یقینا فدراسیون کمک می کند. ما اول خرداد باید به جام جهانی برویم. تا خرداد زمانی باقی نمانده. ما باید بلافاصله بعد از بازگشت از قهرمانی آسیا، برای جام جهانی برنامه ریزی کنیم.

چقدر به صعود به فینال امید دارید؟

خیلی سخت است باور کنیم این تیم عربستان، تیم جوانان باشد؛ اما تمام تلاش خود را می کنیم که در بازی نیمه نهایی کم نقص بازی کنیم. مردم دعا کنند شرمنده آنها نشویم.