آرشیو چهارشنبه ۵ آبان ۱۳۹۵، شماره ۴۶۷۲
ورزش ایران
۱۰

من و برادرم بهترین ترانسفر دینامو بودیم

انگار ناف دو برادر را با هم بریدند. آنها بدون هم نمی توانند در تیمی بازی کنند. الله کرم و سجاد استکی دو هندبالیست ملی پوش. همه جا با هم هستند. حتی وقتی قرار است لژیونر باشند. آنها بدون هم نمی توانند شرایط را تحمل کنند. سال قبل سجاد استکی وقتی با تیمی آلمانی قرار داد بست، می خواست برادرش را هم پیش خودش ببرد اما الله کرم به فرانسه رفت. با این حال هر دو برادر قراردادهایشان را فسخ کردند و با هم به قطر رفتند تا این که امسال سر از لیگ رومانی و تیم دینامو بخارست در آوردند. تیمی که فعلاصدرنشین لیگ رومانی است و چهارم لیگ قهرمان اروپا. سجاد استکی از بازی در تیم دینامو راضی است: «در تیم دینامو بخارست همه چیز خوب است. هم شرایط تیم و هم بچه ها.»

با این که کار سخت است، اما او می گوید: «اکنون ما درگیر بازی های لیگ اروپا و لیگ هندبال رومانی هستیم. کار سخت است، اما می گذرد.» بازیکن بغل چپ هندبال خوشحال است این روزها بدون دغدغه فقط تمرین می کند و بازی: «در اینجا بدون دغدغه فقط تمرین می کنیم و بازی. البته قبلاهم خیلی دغدغه نداشتیم، اما حالاکه با برادرم الله کرم کنار هم در یک تیم بازی می کنیم، همه چیز خوب است.» به نظر او شرایط بد،زنگ خطر برای هندبال ایران است: «با این که در رومانی هستم، اما شنیده ام که وضعیت هندبال در ایران چه جوری است. شرایط اصلاخوب نیست. با این اوضاع، اگر رسیدگی نشود، هندبال ایران نابود می شود.»

هندبالیست اصفهانی درباره تشبیه برادرش به سعید معروف می گوید: «این نظر مهدی موسوی بود که الله کرم مثل سعید معروف است. نمی دانم شاید هم واقعا باشد.» سجاد استکی که قرارداد یک ساله با دینامو دارد، تایید می کند بدجوری بازی اش به دل سرمربی تیمش نشسته است: «سرمربی تیم دینامو بخارست از من و الله کرم خیلی راضی است. فکر می کنم ما بهترین ترانسفر های دینامو در این چند ساله بوده ایم.»