آرشیو چهارشنبه ۵ آبان ۱۳۹۵، شماره ۴۶۷۲
ورزش ایران
۱۰
بازتاب

داورزنی: نیت ما کسب درآمد نیست

محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال و محمود حداد، رئیس سابق سازمان لیگ والیبال به بررسی چگونگی برگزاری لیگ برتر والیبال پرداختند. این دو نفر که در برنامه همیشه با ورزش رادیو ورزش صحبت می کردند از منفعت ها و زیان های لیگ برتر گفتند. محمود حداد گفت: فدراسیون ها با برگزاری لیگ به فکر کسب درآمد هستند.

با توجه به کمبود بودجه این روزهای فدراسیون های ورزشی لیگ منبع خوبی برای تامین هزینه ها است. متاسفانه قانون و مقرراتی در این زمینه وجود ندارد و اگر وجود دارد اجرایی نمی شود. در تمامی دنیا لیگ توسط باشگاه های خصوصی برگزار می شود. در ایران نیز باید برگزاری لیگ به اتحادیه باشگاه ها سپرده شود تا شاهد برگزاری هر چه بهتر لیگ باشیم. اکنون فدراسیون برای قراردادهای پخش تلویزیونی میلیاردها تومان از حامیان مالی و باشگاه ها دریافت می کند، اما چیزی عاید باشگاه نمی شود.

محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال در پاسخ به این اظهارات می گوید برخی از اطلاعاتی که حداد ارائه می دهد منطبق با واقعیت نیست. اصل این موضوع را می پذیرم. در بسیاری از کشورها اتحادیه باشگاه ها هستند که لیگ را برگزار می کنند. ما هم امیدواریم روزی در ایران شرایط طوری باشد تا اتحادیه باشگاه ها این کار را انجام دهد. در ایران به دلیل نبود اتحادیه و وجود مشکلات مختلف حمایت از این بخش به فدراسیون ها سپرده می شود. این که بگوییم نیت فدراسیون از برگزاری لیگ کسب درآمد است واقعیت ندارد. چون هزینه برگزاری لیگ باید از لیگ تامین شود و بر گردن دولت نیفتد.