آرشیو پنجشنبه ۶ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۷۱۴
آی تی
۱۵

رویداد

نرخ مکالمه در اربعین مشخص شد

شرق: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نرخ هر دقیقه مکالمه از عراق به سمت ایران را در ایام اربعین 550 تومان اعلام کرد. براساس مذاکرات صورت گرفته با عراق، تعرفه 550 تومان برای تماس های خروجی (از اپراتورهای ایرانی به سمت ایران) در ایام اربعین تعیین شده است که سال گذشته این نرخ حدود هزار تومان بود. وزارت ارتباطات پیش از این از مذاکره برای کاهش 40درصدی نرخ مکالمات مشترکان ایرانی در ایام اربعین در کشور عراق خبر داده بود.

سند تکمیلی شبکه ملی اطلاعات در شورای فضای مجازی

مهر: سند تکمیلی طرح شبکه ملی اطلاعات با تاکید بر روشن سازی مشخصات فنی این پروژه، در شورای عالی فضای مجازی تصویب می شود. محمدحسن انتظاری، عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی، دراین باره بیان کرد: این سند، به عنوان سند تکمیلی اجرای شبکه ملی اطلاعات است؛ این سند لایه وسیع تری از پروژه شبکه ملی اطلاعات را نسبت به الزامات این پروژه طبق مصوبه سال 92 شورای عالی فضای مجازی، تعیین می کند. او ادامه داد: این سند، تعیین کننده و روشن کننده مشخصات فنی شبکه ملی اطلاعات است که باعث می شود این طرح، در فاز عملیاتی شدن شکل ملموسی به خود بگیرد.

گلایه از کندی آزمایش مراحل رجیستری در وزارت ارتباطات

تسنیم: سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالاو ارز گفت: آنچه مورد گلایه ماست، کندی پیشرفت این پروژه است و ستاد مبارزه با قاچاق کالاو ارز انتظار دارد تا مراحل انجام تست های مختلف این طرح با سرعت بیشتری اجرائی شود. قاسم خورشیدی بیان کرد: با توجه به جمعیت چشمگیر کاربران تلفن همراه در کشور، باید دقت لازم در انجام تست های این طرح را به خرج داد تا خدای ناکرده پس از زیربار رفتن سیستم مخابراتی کشور در این پروژه، نگرانی خاصی به وجود نیاید. او افزود: ما معتقدیم تنها راه پیشگیری از قاچاق تلفن همراه در کشور، اجرای طرح ثبت و شناسه دارکردن تلفن های همراه و به دنبال آن ممانعت از ارائه خدمات به گوشی های تلفن همراه قاچاق است و ازاین رو مصرانه، اجرائی شدن این طرح را پیگیری خواهیم کرد.