آرشیو سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵، شماره ۶۳۴۸
اقتصادی
۵

جهانگیری: دولت طرح های اقتصاد مقاومتی را مطابق برنامه پیش برده است

اسحاق جهانگیری در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با اشاره به عملکرد خوب دستگاه های دولتی در پیشبرد طرح های اولویت دار سال 1395 در راستای اقتصاد مقاومتی، گفت: خوشبختانه دستگاه های اجرایی مطابق برنامه زمانبندی اجرای طرح ها را دنبال کرده اند و عقب ماندگی زمانی نسبت به برنامه ها وجود ندارد. به گزارش ایسنا، معاون اول رئیس جمهوری افزود: گزارش های ارائه شده نشان می دهد که برخی طرح ها و برنامه ها که اجرای آن نیازمند مشارکت چند دستگاه اجرایی بوده نیز مطابق برنامه ها پیش رفته است و باید این روند با جدیت ادامه یابد.

وی با بیان اینکه نظام بانکی و وزیران جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت موضوع ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی کوچک و متوسط را بخوبی پیگیری کرده اند، از سازمان های امور مالیاتی و تامین اجتماعی به خاطر همراهی در این زمینه قدردانی کرد.

جهانگیری با تاکید بر اهمیت موضوع صادرات غیر نفتی، گزارش وزنی و ارزشی میزان صادرات کشور در شش ماه نخست سال جاری را مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد: باید تلاش برای تحقق هدفگذاری صورت گرفته به منظور دستیابی به رشد صادرات 10 میلیارد دلاری ادامه پیدا کند و موانع پیش روی فعالان اقتصادی و صادرکنندگان برطرف شود.

معاون اول رئیس جمهوری تصریح کرد: بر اساس بسته حمایتی دولت در خصوص صادرکنندگان لازم است وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور منابع پیش بینی شده در این بسته را برای تشویق صادر کنندگان تامین کنند.

جهانگیری از تمام مدیران دستگاه های اجرایی خواست بدون توجه به حاشیه سازی ها و اخلال هایی که انجام می شود در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی تلاش کنند تا در نیمه دوم سال نیز روند مثبت کارها با قوت بیشتر

ادامه یابد.