آرشیو چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۷۹
صفحه آخر
۱۲

گزارش روزنامه آلمانی از عواقب فاجعه بار برگزیت برای امنیت اروپا

یک روزنامه آلمانی عواقب خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را با توجه به آنچه «نقش مهم انگلیس در آژانس پلیس اتحادیه اروپا

(یورو پل)» خوانده، فاجعه بار دانست.

روزنامه «هندلز بلات» آلمان در گزارشی به «عواقب فاجعه بار» خروج انگلیس از اتحادیه اروپا برای امنیت این اتحادیه پرداخته و نوشته: بر اساس هشدار کارشناسان، بدون انگلیس مبارزه علیه تروریسم در اروپا به شدت تضعیف می شود.

به گزارش تسنیم، تصمیم انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا می تواند به زودی همکاری های اروپا با پلیس بین المللی را در برابر مشکلات فراوانی قرار دهد. دلیل آن این است که یوروپل باید در آینده بدون انگلیس به راه خود ادامه دهد.بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، همه کارکنان انگلیسی یورو پل باید در اول ماه می سال 2017 این سازمان را ترک کنند و همچنین تبادل داده ها با انگلیس هم باید متوقف شود.

گفتنی است انگلیس در همه پرسی 23 ژوئن 2016 (سوم تیر 95) به خروج از اتحادیه اروپا رای مثبت داد. اتحادیه پلیس آلمان هم با توجه به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا درباره «شکاف های امنیتی» در مبارزات ضد تروریستی هشدار داده و با توجه به شرایط تهدیدآمیز موجود در سراسر اروپا از همه مسئولان اروپایی که در روند مذاکرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا شرکت می کنند درخواست کرده «همه» اقدامات لازم را انجام دهند تا بعد از خروج نه در انگلیس و نه در دیگر کشورهای اروپایی کسری اطلاعات در زمینه های امنیتی به وجود نیاید.

این روزنامه آلمانی افزود، بدون انگلیس مبارزه با تروریسم در اروپا دشوارتر می شود، بخصوص با توجه به اینکه تغییرات پرسنل در یورو پل با خروج انگلیس بالاخواهد بود. در حال حاضر انگلیس با 61 کارمند در یورو پل بعد از آلمان (با 63 کارمند)، اسپانیا (72) و هلند (251) چهارمین کشور موثر در آژانس پلیس اروپا محسوب می شود. خروج انگلیس از اتحادیه اروپا علاوه بر امنیت، خطرات اقتصادی نیز برای این اتحادیه به ارمغان آورده است. مقامات برخی کشورهای اروپایی خروج این کشور از اتحادیه اروپا را یک «زلزله سیاسی» خوانده اند.