آرشیو چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۷۹
شهرستان ها
۷

برگزاری رزمایش «رزم در جنگل» برای نخستین بار در ساری

نخستین مرحله رزمایش اقتدار توسط گردان های بیت المقدس در جنگل های اطراف روستای «وناجم» ساری در روزهای ششم و هفتم آبان برگزار شد.

ساری- خبرنگار کیهان: فرمانده سپاه ناحیه ساری گفت: با توجه به آتش افروزی های حامیان تروریسم و تهدیدهای موجود در خاورمیانه، سپاه پاسداران جهت آمادگی دفاعی و رزمی نیروهای بسیجی اقدام به آموزش، ساماندهی و برگزاری رزمایش آبی، خاکی، رزم در جنگل و کوی و برزن می کند که اولین مرحله رزمایش رزم در جنگل در روستای ونا جم ساری برگزار شد.

سرهنگ علی خادم افزود: رزمایش اقتدار در ساری با 9 گردان بیت المقدس و یک گردان کوثر با 4 ماموریت در روزهای ششم و هفتم و 14 و 13 آبان ماه به اجرا درمی آید.

فرمانده سپاه ناحیه ساری با بیان این نکته که رزمایش جنگ در جنگل برای اولین بار در ساری انجام می شود خاطرنشان ساخت: رزمایش دفاع از کوی و برزن با 5 گردان، امداد و نجات با دو گردان، مقابله با ناآرامی ها با 2 گردان صورت می پذیرد. وی در ادامه تصریح کرد: پدافند غیرعامل با 9 اصل و دفاع از کوی و برزن با 5 اصل تاکتیکی انجام خواهد شد. سرهنگ خادم یادآور شد در این رزمایش یک گردان کوثر متشکل از خواهران بسیجی حضور دارند و وظیفه امداد و نجات را برعهده دارند.

وی گفت: گردان امام علی(ع) به عنوان زبده ترین و آماده ترین گردان سطح استان مسئولیت مبارزه با نا امنی ها را برعهده دارد که در رزمایش اقتدارحضور دارد.

خادم رزمایش امداد و نجات را در راستای مقابله با حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی عنوان داشت و خاطرنشان کرد: در این طرح به دنبال کاهش آسیب دیدگی مردم پس از وقوع بلایای طبیعی و حوادث غیر مترقبه هستیم.

فرمانده سپاه ناحیه ساری افزود: رزمایش اقتدار تدافعی و تقابلی براساس تهدیدهای موجود در منطقه طراحی شده و به اجرا در می آید.