آرشیو چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۷۹
شهرستان ها
۷

توصیه های بهداشتی به زائران اربعین حسینی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: زائرینی که بیماری مزمن مثل دیابت، فشار خون و یا بیماری قلبی دارند حتما قبل از عزیمت به پزشک خود مراجعه کرده و ضمن معاینه با اجازه پزشک در این سفر حاضر شوند و داروهایی که مصرف می کنند را با خود به همراه داشته باشند.

اهواز- خبرنگار کیهان: شکرالله سلمان زاده افزود: آب و مواد غذایی سالم مهم ترین مسئله ای است که زائران اربعین حسینی باید به آن توجه داشته باشند و در طول مسیر حتما از آب و مواد غذایی مطمئن و بهداشتی استفاده کنند.

وی تاکید کرد: زائران در طول مسیر حتما از غذای گرم استفاده کنند و به هیچ وجه از غذای سرد و مانده استفاده نکرده و غذایی را با خود به همراه نداشته باشند.

معاون بهداشت دانشگاه با تاکید بر استفاده از آب سالم و بسته بندی در طول مسیر پیاده روی اظهار داشت: کسانی که قصد پیاده روی دارند در طول مسیر آب بسته بندی و بهداشتی تهیه و مصرف کنند و به هیچ وجه از آب رودخانه و آبی که به شکل غیربهداشتی عرضه می شود استفاده نکنند.

وی در مورد مصرف سبزیجات توصیه کرد: مصرف سبزیجات و کاهو به هیچ وجه توصیه نمی شود و در مورد میوه نیز مصرف میوه هایی که پوست آنها کنده می شود با رعایت نکات بهداشتی توصیه می شود.

سلمان زاده گفت: ایام پیاده روی اربعین ایامی است که احتمال شیوع آنفلوآنزا وجود دارد بنابران زائرین توصیه های بهداشتی را رعایت کرده و حتما دو هفته قبل عزیمت به عراق واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند و اقشار پرخطر مثل بیماران دیالیزی می توانند به شکل رایگان واکسن را از داروخانه ها دریافت کنند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: در طول دوره پیاده روی کسانی که مستعد زخم پا هستند مثل بیماران قندی در طول مسیر استراحت کافی کرده و از کفش مناسب و طبی استفاده کنند.

سلمان زاده ادامه داد: کسانی هم که مشکلات تنفسی و آسم دارند حتما ماسک و داروهای خود را به همراه داشته باشند.

وی افزود: از ظروف مخصوص غذای گرم و لیوان های یکبار مصرف کاغذی استفاده شود و از گرفتن مواد اولیه غذایی از افراد ناشناس خودداری کنند.

وی تاکید کرد: زائران در طول مسیر پیاده روی اربعین در کشور عراق نیز از شیر داغ و جوشیده مصرف و از مصرف دوغ و ماست محلی خودداری کنند.