آرشیو چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۷۹
اخبار کشور
۳

آیت الله نوری همدانی: اربعین میعادگاه مذهبی سیاسی تشیع است

استاد درس خارج حوزه گفت: مسئله اربعین در کنار بعد فرهنگی، مسئله سیاسی هم است؛ چون شاهد حضور میلیونی مردم خواهیم بود و همان طور که دشمن توطئه می کند، جامعه اسلامی نیز باید نهایت استفاده را از این ظرفیت به خصوص در بعد سیاسی ببرد.

به گزارش خبر گزاری حوزه، این مرجع تقلید در دیدار اعضای ستاد اربعین استان قم با بیان اینکه رسیدگی و خدمت رسانی به زائرین اباعبدالله(ع) بسیار مهم و با ارزش است، به اصول درست خدمت رسانی صحیح اشاره کرد و گفت: اولین اصل در خدمت رسانی مسئله نظم و برقراری امنیت است، باید طوری برنامه ریزی کرد که استان قم از همه لحاظ نمونه باشد. وی ابراز داشت: اربعین ظرفیت بسیار مهمی برای تبلیغ دین و ارائه ارزش های اسلام و پیام رسانی دارد و یکی از این مسائل مهم موضوع سیاست است.

آیت الله نوری همدانی افزود: مسئله اربعین در کنار بعد فرهنگی، مسئله سیاسی هم است؛ چون شاهد حضور میلیونی مردم خواهیم بود و همان طور که دشمن توطئه می کند، جامعه اسلامی نیز باید نهایت استفاده را از این ظرفیت به خصوص در بعد سیاسی ببرد.

استاد درس خارج حوزه گفت: یکی از آرزوهای بنده این است که برای 30 میلیون نفر در اربعین صحبت کنم تا بتوانم فرهنگ اربعین و انقلاب را به درستی معرفی کنم.

این مرجع تقلید اظهار داشت: باید طوری برنامه ریزی کرد تا فرهنگ اربعین به میان مردم بیاید و جامعه از نزدیک با آثار فقه و مبانی دینی و اربعین آشنا شوند.

وی خاطرنشان کرد: اسلام دین وسیعی است و برای همه مسائل برنامه دارد؛ باید کاری کرد تا فرهنگ اسلام ناب و اربعین که در اقتصاد، زندگی و سیاست تاثیر گذار است در جامعه عملی شود و به اجرا در بیاید.