آرشیو پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۵، شماره ۴۶۷۹
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

«هشت و نیم دقیقه» جذاب تر می شود

نویسنده سریال «هشت و نیم دقیقه» درباره نگارش فیلمنامه این سریال گفت: طرح اولیه را بهروز مفید به من پیشنهاد داد و من نیز بر اساس روحیاتی که داشتم سعی کردم تا به دور از شعارزدگی و کاملاواقعی به شخصیت یکتا بپردازم.

بابک کایدان با بیان این مطلب به فارس بیان کرد: زمانی که شما شخصیتی را بدرستی طراحی می کنید باید در نظر داشته باشید که جملاتی که او می گوید بزرگ تر از افکار او نباشد؛ برای مثال مرحوم علی حاتمی در فیلم مادر دیالوگ های عجیب و غریبی هم داشت، اما به این دلیل که شخصیت هایش را بدرستی طراحی می کرد، باعث می شد که هنوز هم کاراکتر مادر در ذهن مردم باقی بماند. همه این مسائل باعث شد تا در مورد «یکتا» ضعف ها و کمبودهایش توجهم را جلب کند و از کنار هیچ یک از آنها بسادگی عبور نکنم. یکتا نه شخصیتی است که مثبت مثبت است و نه منفی منفی؛ او نه مدام در حال مبارزه خواهد بود و نه بی نهایت خوب و بدون خطا ست که غیرواقعی باشد.

وی تصریح کرد: معتقدم هر چه قصه سریال رو به جلو می رود به جذابیتش افزوده خواهد شد. همیشه در کارهایم اصلی را رعایت می کنم و آن هم این است که قصه حلال بنویسم. آن هم به این معنی که سکانس به سکانس موقعیت، قصه و جذابیت داشته باشد و اگر مردم 40 دقیقه به تماشای سریال نشسته اند، مجموعه ای از تمام اتفاق های لازمی که باید برای هر قسمت از یک سریال بیفتد از جمله: شنیدن دیالوگ خوب، احساساتی شدن، موقعیت و لحظه منحصر به فرد و غافلگیری و... را در نوشتن سریال هایم داشته باشم. حتی خودم هم وقتی سریال را می بینم با این که از پایانش مطلع هستم، اما متوجه گذر زمان نمی شوم و مخاطب را بی حوصله نمی کنم.