آرشیو دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵، شماره ۶۳۵۳
جهان
۲۴

تشکیل کابینه حریری قبل از سالروز استقلال

نخست وزیر مکلف لبنان که برای تشکیل دولت این کشور مامور شده، روز شنبه در پایان رایزنی های معمولش با فراکسیون های پارلمانی، این مساله را بعید ندانست که کابینه دولت تا قبل از سالگرد استقلال کشورش در 22 نوامبر جاری (دوم آذر) تشکیل شود.

به گزارش روزنامه فرامنطقه ای الحیاة، حریری که پیش تر گفته می شد به علت سهم خواهی گروه های سیاسی در لبنان احتمالا برای تشکیل دولت با مشکلات زیادی رو به رو باشد، تاکید کرد که با میشل عون رئیس جمهوری و نبیه بری رئیس پارلمان برای تشکیل هرچه سریع تر دولت تفاهم کامل دارد و مذاکراتش را برای نهایی کردن اسامی وزیران ادامه می دهد.

وی بر لزوم تشکیل دولت توافق ملی تاکید کرد که در آن هیچ کس به حاشیه رانده نشود و اولویت هایش توجه به وضعیت معیشتی مردم و بهبود اوضاع امنیتی باشد.

منابع آگاه گفتند، این تلاش ها شاید مناسبتی برای بازگرداندن وجهه دولت فراگیر لبنان پس از دو سال از نبود این تصویر به دلیل خلاپست ریاست جمهوری باشد.

از طرفی «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله عصر جمعه در مراسم بزرگداشت «مصطفی شحاده» از فرماندهان مقاومت و جهاد، تاکید کرده بود که اگر «نبیه بری» رئیس جنبش امل، در دولت حضور نیابد، حزب الله هم مشارکت نخواهد کرد.