آرشیو چهارشنبه ۳ آذر ۱۳۹۵، شماره ۲۷۳۶
هنر
۱۴

وزیر ارشاد خواستار شد: توقف ارسال آثار گنجینه به برلین و رم

شرق: بنا بر خواست وزیر ارشاد، برای بررسی های بیشتر، فعلاارسال گنجینه موزه هنرهای معاصر به دو موزه در برلین و رم متوقف شده است. سیدرضا صالحی امیری این خبر را شامگاه دوشنبه اول آذر در حاشیه نشست با اهالی نشر و تشکل های این حوزه در هتل انقلاب در جمع خبرنگاران اعلام کرد. او درباره ارسال آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر به موزه های برلین و رم که مدتی است به بحث داغ حوزه هنرهای تجسمی تبدیل شده، افزود: باید بگویم این کار فعلامتوقف شده است و من دستور بررسی های بیشتر را داده ام. وزیر ارشاد تاکید کرد: نتیجه تصمیمات در این خصوص را متعاقبا اعلام می کنیم. همچنین رئیس موزه هنرهای معاصر تهران درباره سرنوشت ارسال آثار گنجینه این موزه به اروپا گفت: ما در این زمینه تابع دولت و وزارت ارشاد هستیم و این کار باید کاملاقانونی انجام شود.

مجید ملانوروزی در گفت وگو با ایسنا درباره اظهارنظر سیدرضا صالحی امیری، مبنی بر توقف روند ارسال آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر به برلین و رم، اضافه کرد: ارسال آثار باید قانونی انجام شود و ما در این زمینه تابع دولت هستیم. آقای وزیر هم نگفت که به طورکامل متوقف شده، بلکه اظهار کرده که در حال بررسی است.

او ادامه داد: مسائل حقوقی و حاشیه هایی که درباره این موضوع مطرح شده، باید بررسی شود و به کمیسیون فرهنگی دولت برود و تایید شود.

رئیس موزه هنرهای معاصر اضافه کرد: فعلانمی دانم تکلیف قراردادهای ما با برلین و رم چه می شود. این کار در دوره آقای جنتی - وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی - کلید خورد و اکنون با تغییر وزیر، اعلام شده که به بررسی های بیشتری نیاز است.

موزه هنرهای معاصر تهران قرار بود بخشی از گنجینه اش را در برلین و رم به نمایش بگذارد. طبق برنامه ریزی ها قرار بود نمایشگاه بخشی از گنجینه موزه، اول دی ماه در برلین برپا شود و سه ماه در این شهر ادامه پیدا کند و پس از آن نیز چهارماه در رم باشد.