آرشیو سه‌شنبه ۹ آذر ۱۳۹۵، شماره ۶۳۷۰
فرهنگ و هنر
۲۲

روی خط خبر

لغو مراسم افتتاحیه «سلام بمبئی»

سازندگان فیلم «سلام بمبئی» با انتشار اطلاعیه ای از لغو مراسم افتتاحیه «سلام بمبئی» خبر دادند. مراسم افتتاحیه فیلم «سلام بمبئی» که به خاطر فروش بلیت 300 هزار تومانی در هفته گذشته خبرساز شده بود با صدور اعلامیه ای از سوی سازندگان این فیلم لغو شد. طبق اطلاعات اعلام شده «عدم صدور مجوزهای لازم» دلیل لغو این برنامه اعلام شده است؛ مجوزهایی که برگزارکنندگان این فیلم تاکید دارند از قبل هماهنگی های لازم برای دریافت آن انجام شده بود.

استقبال از «دستور یک شعر» ایرانی در لندن

مجموعه ای از نقاشی های «آزاده رزاق دوست» در سوفیاگالری لندن به تماشا درآمده است. «دستور یک شعر» عنوان این نمایشگاه است که از تاریخ 23 نوامبر، در این گالری افتتاح شده است و گزیده ای از دو مجموعه نقاشی های رزاق دوست با نام های «نامه ها» و «گل سرخ بیمار» را شامل می شود که کارهای سال 2008 تا 2011 این هنرمند است.

تعطیلی چند روزه خانه هنرمندان

خانه هنرمندان ایران تا روز چهارشنبه 10 آذر ماه به دلیل همزمانی با ایام عزاداری رحلت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص)، شهادت دومین پیشوای شیعیان جهان حضرت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت هشتمین پیشوای شیعیان جهان حضرت امام رضا(ع) تعطیل است.

ساخت فیلم های مستند کوتاه با موضوع مفاخر ایران

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران از ساخت فیلم هایی با موضوع بررسی زندگی، آثار و جایگاه مفاخر فرهنگی، دینی و ملی ایران تا پایان سال جاری خبر داد.

انصراف «قاسم خانی» از اکران پاییزی نخستین فیلمش

پیمان قاسم خانی با پر کردن فرم جشنواره، از اکران پاییزی نخستین فیلم سینمایی اش با عنوان «خوب، بد، جلف» انصراف داد.

مخالفت با استعفای رئیس و نایب رئیس انجمن عکاسان سینمای ایران

شورای مرکزی انجمن عکاسان سینمای ایران استعفای رئیس و نایب رئیس خود را نپذیرفت و این دو نفر در سمت های خود خواهند ماند. علی نیک رفتار و مهدی دلخواسته رئیس و نایب رئیس شورای مرکزی انجمن عکاسان سینمای ایران هستند که چندی پیش استعفای خود را اعلام کرده بودند.

برگزاری چهارمین جشنواره جهانی هنر مقاومت

چهارمین جشنواره جهانی هنر مقاومت 20 آذرماه در سالن موسسه فرهنگی هنری صبا افتتاح می شود.

مستندی برای بررسی موسیقی دهه 60

مستند بلند «بزم رزم» به کارگردانی سیدوحید حسینی که در دهمین جشنواره «سینماحقیقت» حضور دارد در گفت و گو با تعدادی از بزرگان موسیقی ایران به موسیقی دهه 60 می پردازد.