آرشیو سه‌شنبه ۹ آذر ۱۳۹۵، شماره ۲۷۴۰
جامعه
۱۷

خبر

راه اندازی سامانه«نرم افزار طلاق» در استان های پر طلاق

ایسنا: معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از راه اندازی سامانه نرم افزار طلاق در 11 استان کشوری که بالاترین نرخ طلاق را دارند، در آینده خبر داد و گفت: درحال حاضر این سامانه در استان خراسان رضوی به صورت آزمایشی راه اندازی شده است. حبیب الله مسعودی فرید، درباره نحوه مداخله این نرم افزار، اظهار کرد: تمام مداخلات و اقدامات مشاوره ای، روان شناختی، مددکاری و حقوقی انجام شده برای زوجین متقاضی طلاق در این سامانه با حفظ رازداری کامل ثبت می شود. او در ادامه با بیان آنکه این کار باعث سهولت و ارتقای کیفیت خدمت رسانی به زوج ها می شود، گفت: این روش در سطح استانی و ملی نیز می تواند به سیاست گذاری های حوزه طلاق در خانواده کمک کند.

کاهش نسبی آلودگی هوا

شرق: در پی ثبت دومین روز آلودگی هوا در هفته جاری، نتایج سامانه پیش بینی آلودگی هوای تهران نشان می دهد امروز و فردا (سه شنبه و چهارشنبه) از انباشت آلاینده های جوی کاسته می شود. یکشنبه و دوشنبه هفته جاری هوای تهران برای گروه های حساس ناسالم بود. به گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، مریم نادری، مدیر واحد پایش و پیش بینی این شرکت، گفت: پیش بینی های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا حاکی از افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی و همچنین افزایش سرعت باد است. این شرایط علاوه بر امروز (سه شنبه) برای فردا نیز ادامه داشته و در برخی ساعات وزش باد با سرعت مناسب پیش بینی می شود.

افزایش عفونت های شدید تنفسی

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت ضمن اشاره به افزایش عفونت های شدید تنفسی در دو هفته گذشته، درعین حال گفت: در مجموع، موارد ابتلابه بیماری آنفلوانزا نسبت به سال گذشته کاهش نشان می دهد. دکتر محمدمهدی گویا گفت: به طور طبیعی هم زمان با فرارسیدن فصل سرما موارد ابتلابه بیماری های واگیر تنفسی افزایش می یابد. افزایش این موارد به آلودگی هوا ارتباطی ندارد.