آرشیو سه‌شنبه ۹ آذر ۱۳۹۵، شماره ۶۳۷۰
اقتصادی
۵

گزیده

شرکت خارجی «سواپه» نیروگاه 400 مگاواتی برق در چابهار می سازد

مدیران شرکت سرمایه گذاری چند ملیتی (سوئدی، انگلیسی و آلمانی) سواپه (swaupe) در سفر به چابهار برای ساخت نیروگاه 400 مگاواتی و شهرک تولید انرژی خورشیدی، واحدهای مسکونی، مجتمع های اداری و مینی پالایشگاه اعلام آمادگی کردند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار پس از نشست با «برنت پیئرسون» مدیر اجرایی شرکت چند ملیتی سواپه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: برای تمام سرمایه گذاران داخلی و خارجی زمینه فعالیت در بخش های مختلف فراهم است و در کمترین زمان زیرساخت های لازم آماده خواهد شد. عبدالرحیم کردی افزود: حدود 800 هکتار زمین برای اجرای طرح های شرکت چند ملیتی سواپه در منطقه آزاد چابهار در نظر گرفته شده است تا فعالیت هایشان را آغاز کنند.

چوب حراج باغداران شمال به پرتقال

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی از افزایش 30 درصدی قیمت نارنگی خبر داد و گفت: در دو روز اخیر به دلیل عرضه بیش از حد پرتقال توسط باغداران شمال کشور قیمت این محصول در هر کیلوگرم بین 10تا 15 هزار ریال کاهش یافت.

حسین مهاجران در گفت و گو با ایرنا افزود: اکنون قیمت هرکیلوگرم پرتقال شمال بین 10 تا 20 هزار ریال است، درحالی که پیش از این بین 25 تا 35هزار ریال در بازار عرضه می شد. وی با بیان اینکه سرمای اخیر تاثیری در افزایش قیمت نارنگی نداشته است، اظهار داشت: با اتمام نارنگی های پیش رس و ورود نارنگی های رسمی، هرساله در این فصل قیمت این محصول با افزایش مواجه می شود که اکنون با 30 درصد رشد به 25 تا 35 هزار ریال رسیده است.