آرشیو سه‌شنبه ۹ آذر ۱۳۹۵، شماره ۶۳۷۰
فن آوری
۸
امنیت آنلاین

«هک» از طریق «هدفون»

به نظر می رسد حتی اگر «وب کم» خود را هم بسته باشید، راهی وجود دارد که هکرها از طریق هدفون، به جاسوسی اطلاعات بپردازند.به گزارش تک تایمز، یک گروه از محققان دانشگاه بن گوریون برنامه ای به اسم Speake(a)r را ایجاد کرده اند که نشان می دهد هکرها با استفاده از تراشه های صوتی شرکت RealTek می توانند حتی در صورت دسترسی نداشتن به وب کم، افراد مورد نظر خود را با استفاده از کانال های هدفون جاسوسی کنند.

برنامه Speake(a)r می تواند به رایانه دسترسی یافته و صداها را حتی وقتی که میکروفن خاموش است یا از رایانه جدا شده، ضبط کند. این بدافزار می تواند بلندگو یا هدفون را با تبدیل ارتعاشات به سیگنال های الکترومغناطیسی به میکروفن تبدیل کند.تبدیل هدفون به میکروفن و استفاده از آن، خبر جدیدی نیست، اما محققان دریافته اند که بدافزار با بهره گیری از ویژگی های تراشه های صوتی شرکت RealTek، که کانال خروجی رایانه را به کانال ورودی منتقل می کند، اجازه می دهد که هدفون ها صدا را ضبط کنند.

محققان اشاره می کنند که دسترسی از طریق تراشه های RealTek می تواند تقریبا هر رایانه رومیزی دارای سیستم عامل ویندوز یا مک را قربانی این نوع از نرم افزارهای مخرب کند.