آرشیو سه‌شنبه ۹ آذر ۱۳۹۵، شماره ۲۷۴۰
جهان
۸

رویداد

ورود خلیفه حفتر به مسکو

فرمانده کل «ارتش ملی لیبی» در سفری رسمی وارد مسکو شد. به گزارش ایسنا، خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد «خلیفه حفتر»، فرمانده کل ارتش لیبی، در جریان این سفر با «سرگئی شویگو»، وزیر دفاع و «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه و با اعضای شورای امنیت ملی دیدار خواهد کرد.

استعفای وزیر دادگستری کره جنوبی

رئیس جمهور کره جنوبی استعفای وزیر دادگستری را پذیرفت. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «کیم هیون وونگ»، وزیر دادگستری و یک مشاور ارشد رئیس جمهور پس از آنکه دادستان ها «پارک گئون های»، رئیس جمهور، را با سوءرفتار معتمدش که هم اکنون در زندان است مرتبط دانستند، استعفای خود را تقدیم رئیس جمهور کردند.

کشف اسناد محرمانه داعش برای حمله به اروپا

براساس یک گزارش نیروهای شورشی مورد حمایت آمریکا در سوریه در جریان حمله ای مخفیانه به یک مقر تروریستی وابسته به داعش توانسته اند مجموعه ای از اسناد محرمانه مربوط به توطئه های تروریستی این گروه علیه اروپا را به دست بیاورند. به گزارش ایسنا به نقل از اکسپرس، این اسناد دربردارنده جزئیاتی درباره طرح های افراط گرایان برای حمله به کشورهای اروپایی، از جمله فرانسه هستند.

سعد الحریری، مجددا رئیس جریان المستقبل

جریان لبنانی المستقبل در پایان دومین کنفرانس سراسری خود «سعد الحریری» را به عنوان رئیس جریان المستقبل و «احمد الحریری» را به عنوان دبیرکل این جریان انتخاب کرد. به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه النهار لبنان، در بیانیه جریان المستقبل آمده در این کنفرانس که در آن دوهزارو 400 رای دهنده و 400 عضو ناظر شرکت کردند، 20 عضو برای دفتر سیاسی انتخاب شدند.