آرشیو شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵، شماره ۶۳۷۲
فرهنگ و هنر
۲۲

روی خط خبر

رکوردشکنی 500 میلیونی «سلام بمبئی» در اولین روز «اکران»

فیلم سلام بمبئی با فروش فوق العاده بیش از 500 میلیون تومان رکورد روز افتتاح سینمای ایران را شکست. فیلم لانتوری با فروش 141 میلیون تومان نخستین فیلمی بود در سال جاری که رکورد فروش روز افتتاحیه سینمای ایران را شکست. کمتر از یک ماه پس از رکوردشکنی این فیلم، فیلم فروشنده با تنها 25 سالن سینما با فروش بیش از 260 میلیون تومان رکورد افتتاح سینمای ایران را شکست. حال با گذشت 3 ماه از این رکوردشکنی، فیلم سلام بمبئی صاحب این رکورد شد.

اجرای گروه رستاک در برج میلاد

گروه موسیقی رستاک با سرپرستی سیامک سپهری پنجشنبه 9 دی ماه در یک شب در دو سانس 18 و 22 در سالن همایش های برج میلاد به روی صحنه می رود و منتخبی از آلبوم آثار خود را اجرا خواهد کرد.

دستور مرادخانی برای تعویض سنگ مزار پورتراب

علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای ارج نهادن به جایگاه مصطفی کمال پورتراب، استاد موسیقی ایران و احترام گذاشتن به حساسیت های جامعه هنری در حمایت از هنرمندان و پیشکسوتان و براساس پیگیری های انجام شده توسط معاون امور هنری، دستور تعویض و مرمت سنگ مزار این استاد موسیقی ایرانی را در اسرع وقت صادر کرد.

آغاز همایش آثار برگزیده جشنواره تئاتر استان ها

همایش آثار برگزیده جشنواره تئاتر استان ها از ساعت 9 صبح امروز شنبه سیزدهم آذر ماه با حضور هنرمندان و تعدادی از مدیران در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر آغاز می شود.

بهرام افشاری، نوید محمد زاده و ستاره پسیانی در یک نمایش

نمایش «دیابولیک: رومئو و ژولیت» نوشته محمد چرمشیر با طراحی و کارگردانی آتیلاپسیانی در تماشاخانه ایرانشهر آذر و دی 95 هر شب ساعت 20 در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می رود. بهرام افشاری، ستاره پسیانی، خسرو پسیانی، نوید جهانزاده، نوید محمدزاده و... در این نمایش بازی کرده اند.

برگزاری نمایشگاه عکس و پوستر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در تهران

مهدی آشنا دوست مدیر بخش پوستر و عکس بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: نمایشگاه عکس و پوستر جشنواره همزمان با برگزاری این رویداد هنری از 22 آذر در همدان آغاز به کار می کند و قرار است بعد از آن، جشنواره در تهران نیز برپا شود.