آرشیو شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵، شماره ۶۳۷۲
جهان
۲۰

دوخط خبر

پلیس رژیم صهیونیستی ساره نتانیاهو، همسر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم را برای تحقیقات احضار کرد.پرونده «خانه های آقای نخست وزیر» شامل سه اتهام تهیه غذا و به کارگیری آشپزهای ویژه برای میهمانی های خانوادگی، هزینه های نگهداری از پدر ساره نتانیاهو و پرداخت هزینه های سنگین تعمیرات و نگهداری از منزل خانواده نتانیاهو از بودجه عمومی است.

ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان قبل از برگزاری نشست سران اتحادیه عرب در بحرین، به قطر سفر خواهد کرد؛ سفری که دیپلمات های قطری آن را تاریخی توصیف کرده اند. این سفر برای قطر اهمیت زیادی دارد. قرار است این سفر قبل از نشست سران اتحادیه عرب در بحرین صورت گیرد.

یاسمین سوکا، سخنگوی تیم کارشناسان حقوقی سازمان ملل تاکید کرد در سودان جنوبی عملیات پاکسازی نژادی با شیوه های مختلفی چون گرسنگی دادن، تجاوز گروهی و سوزاندن روستاها در جریان است.

سفیر جدید رژیم صهیونیستی در ترکیه در میان تلاش های دو طرف برای اصلاح روابط که در پی حمله به کشتی حامل کمک های ترکیه به نوار غزه شاهد تنش شده بود، وارد آنکارا شد.

6 هزار معلم تونسی با برگزاری تظاهراتی خواهان برکناری وزیر آموزش و پرورش این کشور شدند. این اقدام در مخالفت با آنچه معترضان «سیاست بداهه نوازی» در بخش آموزش و پرورش خواندند، صورت گرفت.

شاهزاده «ولید بن طلال» از اعضای با نفوذ و ثروتمند خاندان حاکم در عربستان سعودی ضمن اعتراض به محرومیت زنان در این کشور از حق رانندگی، خواستار تغییر قوانین در این زمینه شد.