آرشیو شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۰۱
اقتصادی
۴

یک نماینده مجلس: مدیرعامل راه آهن را برکنار کردند تا وزیر استیضاح نشود

یک نماینده مجلس درباره وقایع پس از حادثه قطار در استان سمنان گفت: به مدیرعامل راه آهن توصیه کردند که استعفا کند تا خطر از آقای آخوندی برطرف شود.

حسینعلی شهریاری در گفت وگو با خبرگزاری تسنیم درباره حادثه قطار مشهد - تبریز اظهار کرد: در حادثه اخیر به نوعی به مدیرعامل راه آهن توصیه کردند که استعفا کند تا خطر استیضاح از آقای آخوندی برطرف شود.

این نماینده مجلس افزود: معمولادر هر جای دنیا با وقوع حادثه ای مشابه برخورد قطار در سمنان، بالاترین مقام تشکیلات استعفا می کند نه مقام های درجه دو و سه و بنابراین بهتر بود آقای آخوندی استعفا می کرد.

شهریاری با بیان «از نظر من آخوندی مدتی نیاز به استراحت دارد»، عنوان کرد: با توجه به تعطیلی مجلس در هفته گذشته این هفته استیضاح آخوندی توسط هیئت رئیسه مجلس اعلام وصول می شود.

وی ادامه داد: عباس آخوندی تاکنون در وزارت راه و شهرسازی عملکرد موفقی نداشته است. وی در مدت حضور سه ساله خود در وزارت راه و شهرسازی نتوانست عدالت را برقرار کند و بودجه های عمرانی که در این مدت وارد این وزارتخانه شد، به صورت عادلانه تقسیم نشده است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آخوندی برای وزارت راه و شهرسازی ساخته نشده و شاید بهتر بود وزارتخانه ای که تکالیف کمتری دارد به وی محول شود.

در همین حال یک نماینده دیگر مجلس که عضو فراکسیون امید است گفت: احتمالاروز یکشنبه (فردا) استیضاح وزیر راه و شهرسازی اعلام وصول می شود.

حمید باستانی با بیان اینکه نوع ادغامی که در وزارت راه و شهرسازی وجود داشته این حوزه را گسترده کرده و توان رسیدگی را از وزیر گرفته اظهار کرد: تعداد امضا ءکنندگان استیضاح وزیر راه و شهرسازی در حال افزایش است.

رئیس کمیسیون عالی سوانح راه آهن نیز با بیان اینکه جلسات این کمیسیون برای بررسی علل وقوع حادثه برخورد قطارهای مسافری در منطقه هفتخوان هر روز در حال برگزاری است افزود: تا هشت روز آینده علل اصلی و فنی وقوع این حادثه را بیان می کنیم.

گفتنی است حادثه قطار مشهد - تبریز در ایستگاه هفت خوان استان سمنان نزدیک به 50 کشته برجای گذاشت اما به جای استعفای وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل راه آهن استعفا کرد.