آرشیو شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵، شماره ۶۳۷۲
فن آوری
۸
تاپ اپ

ثبت عکس های زنده

ماهرخ چنگیز

با وجود شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام یا اضافه شدن ویژگی های خاص به دوربین های عکسبرداری گوشی ها، حالادیگر عکس ها به تنهایی خود جذاب نیستند بلکه اضافه شدن قابلیت های خاص به آنها مانند حرکت کوتاه یا ثبت عکس زنده آنها را جذاب می کند.

علاوه بر قابلیت هایی که روی دوربین های عکسبرداری توسط شرکت های سازنده گذاشته می شود تا عکس ها به شکل بهتر و متفاوت تری ثبت شوند، اپلیکیشن هایی هم وجود دارند که دست کاربران برای ثبت عکس های ویژه را بازمی گذارند.

از جمله این اپلیکیشن ها Fyuse قابلیت ثبت عکس های سه بعدی بدون محدودیت زمانی را به کاربرانش می دهد. با کمک این برنامه می توانید یک عکس کاملا با کیفیت را ثبت کنید بدون اینکه کوچکترین تاری یا اختلالی را در تصاویر ببینید.

همچنین برای گرفتن ایده ثبت عکس های سه بعدی متفاوت می توانید از عکس های کاربران دیگر که از طریق این برنامه به آنها دسترسی دارید استفاده کنید. اگر در قدم اول با نحوه کار این اپلیکیشن آشنا نبودید اصلا نگران نباشید چرا که در Fyuse یک ویدئو آموزش کوتاه وجود دارد که نحوه کارکرد با آن را به شکل کاملا ساده توضیح داده است.

یکی دیگر از برنامه های موبایلی که به کمک آن می توانید تصاویر متحرک و زنده بسازید PICOO Camera است. با این برنامه شما می توانید یک عکس متحرک چند ثانیه گرفته و آن را در قالب یک فایلGIF تحویل بگیرید. برای ثبت بهتر و با کیفیت تر، PICOO از شما می خواهد که قبل از گرفتن عکس محدوده ای که می خواهید در آن حرکت داشته باشید، مشخص کنید.

محدوده مشخص شده می تواند به شکل دایره یا مستطیل انتخاب شود. بعد از انجام این مراحل کافی است دکمه شاتر را بزنید تا برنامه پس از گرفتن یک عکس ثابت، از سوژه شما یک فیلم یک یا دو ثانیه تهیه کند. Fyuse و PICOO هر دو به صورت رایگان در اختیار کابران سیستم عامل اندروید و ios قرار گرفته اند.