آرشیو شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۰۱
اخبار کشور
۱۰

کدخدایی در واکنش به تعطیلی 18 آذر توسط نمایندگان: مصوبه مجلس پیش از سپری شدن مراحل قانونی لازم الاجرا نیست

سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: هر مصوبه ارسالی از سوی مجلس محترم به شورای نگهبان تا زمانی که مراحل نهایی خود را سپری نکند، لازم الاجرا نخواهد بود.

به گزارش فارس، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در صفحه شخصی خود نوشت: هر مصوبه ارسالی از سوی مجلس محترم به شورای نگهبان تا زمانی که مراحل نهایی خود را سپری نکند، لازم الاجرا نخواهد بود.

وی افزود: این مراحل شامل اعلام تائید نهایی شورای نگهبان (و در موارد اختلافی نظر مجمع تشخیص مصلحت)، ارسال به رئیس جمهور از سوی مجلس، ابلاغ قانون و انتشار آن در روزنامه رسمی و مضی زمان مقرر قانونی است.

گفتنی است محمد علی پور مختار یکی از نمایندگان مجلس در صفحه شخصی خود نوشته بود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه ای هشتم ربیع الاول، آغاز سالروز امامت حضرت ولی عصر(عج) را تعطیل رسمی اعلام کردند.

وی افزوده بود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ماده الحاقی 38 لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه های توسعه ای کشور مصوب کردند که هشتم ربیع الاول سالروز شهادت حضرت امام حسن عسگری(ع) و آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) به عنوان تعطیل رسمی تعیین می شود که با توجه به چاپ شدن تقویم ها قبل از تاریخ فوق این تعطیلی در تقویم کشور درج نشده است.

پورمختار در پایان خاطرنشان کرده بود: بنا بر این پنجشنبه 18 آذر ماه 95 مصادف با هشتم ربیع الاول تعطیل رسمی است.