آرشیو شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۰۱
اخبار کشور
۱۰

رئیس کمیسیون اقتصادی: مجلس دیگر برای لایحه نظام جامع بانکی منتظر دولت نمی ماند

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد: دیگر برای لایحه نظام جامع بانکی منتظر دولت نمی مانیم.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمدرضا پورابراهیمی در گفت و گو با تیتر امشب شبکه خبر سیما، با اشاره به صبر دو ماهه مجلس برای دریافت لایحه دولت در موضوع نظام جامع بانکی گفت: دولت هنوز لایحه خود را به مجلس نداده است و مجلس هم نمی تواند بیشتر از این منتظر بماند لذا یکشنبه آینده اولین جلسه بررسی این طرح در مجلس خواهد بود.

وی ادامه داد: 45 روز است که لوایح به مجلس نرسیده و این کندی عملکرد به دلیل اختلاف نظر هایی است که بین وزارت اقتصاد با بانک مرکزی وجود دارد، که اثرات آن را در حوزه تصمیم گیری ها می بینیم، ما حدود یک سال صبر کرده ایم اما دولت دائما می گوید به زودی لوایح را تقدیم مجلس می کند و حالابا گذشت 2 ماه هنوز این لوایح به مجلس نرسیده است، خوب ما دیگر منتظر دولت نمی مانیم و یکشنبه آینده اولین جلسه طرح نظام جامع بانکی را در مجلس بررسی می کنیم.

پورابراهیمی افزود: متنی که به عنوان لوایح جامع نظام بانکداری در دست ماست نتیجه مطالعات صورت گرفته در دولت است. موارد اصلاحی دربرگیرنده همه مطالب مورد نظر دولت است، ما هیچ مصوبه ای را بدون هماهنگی دولت نخواهیم داشت و اصرار داریم که نظرات دولت را حتما داشته باشیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه گفت: ما تاخیر در این زمینه را جایز نمی دانیم زیرا این امر موضوع امروز و دیروز نیست و سابقه ای سی و چند ساله دارد. ما تا پایان امسال قانون بانکداری اسلامی را تصویب می کنیم.

وی گفت: اولین مشکل ما در بازار، مسائله بانکی است که به ضوابط آن باز می گردد، پیش بینی ما این است که در صورت نهایی شدن لوایح، دغدغه های مربوط به شبهه ربوی بودن فعالیت های بانکی رفع و رجوع می شود، اجرای عملی عقود نیز صحیح نبوده که خروجی آن از بین رفتن بنگاه های کوچک اقتصادی در حال حاضر است.