آرشیو شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۰۱
اخبار کشور
۳

بعیدی نژاد استوارنامه خود را تقدیم ملکه کرد!

حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در انگلیس در ملاقاتی که با ملکه الیزابت در کاخ باکینگهام داشت، استوارنامه خود را رسما به وی تقدیم کرد.

بعیدی نژاد در مطلبی در صفحه شخصی خود نوشت: انگلستان کشور سنت ها و پروتکل ها است و طبیعتا این دیدار و تحویل استوارنامه نیز دارای پروتکل های مخصوصی است.

وی در ادامه این مطلب آورده است: کالسکه های مخصوص سلطنتی برای بردن سفرا و همسران آنها به اقامتگاه سفیر رفته و سپس با طی کل مسیر به کاخ ملکه وارد می شوند. طبق رویه های دیپلماتیک، سفرا در بدو ورود، با تحویل رونوشت استوارنامه خود به وزارت امور خارجه، کار رسمی خود را به عنوان سفیر آغاز می کنند، ولی اصل استوارنامه را در زمان مناسب که معمولاطول می کشد، به ملکه می دهند.

سفیر جدید ایران در لندن در ادامه مطلب خود افزوده است: ملکه انگلستان به گرمی استوارنامه را که به امضای ریاست محترم جمهوری رسیده بود، دریافت و ابراز امیدواری کرد که ارتقای جدید روابط دو کشور باعث شود که همکاری انگلستان و جمهوری اسلامی ایران هر چه بیشتر منافع دو ملت را دربر داشته باشد!

گفتنی است روابط ایران و انگلیس در طول بیش از یک قرن گذشته از زمان رژیم طاغوت تا امروز نشان از خیانت و خباثت سردمداران این کشور علیه ملت ایران است، در این حال، علاقه ملکه انگلیس به منافع ملت ایران با توجه به سابقه دولت های انگلیس مزورانه به نظر می رسد.