آرشیو شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵، شماره ۴۷۰۱
صفحه اول
۱

استقرار 10 هزار نفر از پرسنل نیروی دریایی در مکران

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان این که توسعه سواحل مکران و موضوع اقتدار دریایی از سوی فرمانده معظم کل قوا در دستور کار نیروی دریایی ارتش قرار دارد، گفت: نیروی دریایی، ده هزار نفر از پرسنل خود را در مکران مستقر کرده است.

به گزارش تسنیم، امیر دریادار حبیب الله سیاری، طی سخنانی پیش از خطبه های نماز جمعه دیروز تهران اظهار کرد: سواحل مکران را باید به چند منطقه تقسیم کرد و هر منطقه باید زیرساخت هایی شامل شناور، زیردریایی، فرودگاه و شهرک های مسکونی داشته باشد. با استقرار این وضعیت آبادانی به وجود می آید و این حرکت در دست اقدام است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با تاکید بر این که ناوهای نیروی دریایی امروز در بندر دوربان آفریقای جنوبی حضور دارند، گفت: ما با بازدید از بنادر کشورهای مختلف از ایران هراسی جلوگیری می کنیم و فرهنگ جمهوری اسلامی ایران را منتقل کرده و ارتباطات سیاسی را توسعه می دهیم. وی همچنین خاطرنشان کرد: امروز نیروی دریایی ارتش به اتفاق نیروی دریایی سپاه، تمام تحرکات را در خلیج فارس و تنگه هرمز رصد می کند و اجازه نزدیکی هیچ شناوری را به جمهوری اسلامی ایران نمی دهد و نیروی دریایی با حمایت همه جانبه مردم از هیچ تهدیدی هراس ندارد و برای حفاظت از مرزها در همه جا حضور خواهد داشت.