آرشیو شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵، شماره ۴۷۰۱
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

امیر دریادار سیاری در مراسم گرامیداشت شهدای رسانه:امنیت امروز را به برکت خون شهدا داریم

مراسم یازدهمین سالگرد شهدای سانحه هوایی C-130 اصحاب رسانه و ارتش جمهوری اسلامی ایران و گرامیداشت یاد و خاطره این شهدای گرانقدر با حضور مسئولان و مقامات لشکری و کشوری و خانواده معظم این شهدا پنجشنبه گذشته در بهشت زهرا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، امیر دریادار حبیب الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مراسم گفت: نیروهای مسلح با آزمایش، رزمایش و ساخت مهمات جدید و با حمایت مردم می توانند توان دفاعی را بالاببرند، اما ارزش کار اصحاب رسانه و خون شهداست که امروز قدرت بازدارندگی کشور ما را برای همه دنیا مشخص کرده است. وی تصریح کرد: اگر بازدارندگی ما با کمک رسانه ها وجود نداشت، استکبار جهانی همان رفتاری را که با دیگران داشت، با ما هم می کرد. در بازدارندگی، 50 درصد روی توان دفاعی و50 درصد روی اصحاب رسانه باید حساب کرد، چرا که رسانه ها می توانند توان دفاعی را منعکس کنند و به گوش دشمنان برسانند.

امیر سیاری با بیان این که ما امروز امنیت را به برکت خون شهدا داریم به فرازهایی از سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: اولین چیزی که به برکت خون شهدا داریم، شعار انقلاب است که همان استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است. دومین چیزی که ما به برکت خون شهدا داریم و به آن افتخار می کنیم، جایگاه امروز کشورمان در منطقه و جهان است.

مرتضی غرقی، خبرنگار پیشکسوت خبرگزاری صدا و سیما نیز در این مراسم گفت: خبرنگاران همدوش نیروهای مسلح از آرمان های انقلاب اسلامی دفاع می کنند. وی با اشاره به این که خون شهدای رسانه با خون شهیدان ارتش و سپاه آمیخته است، گفت: خبرنگاران همواره در دوره های سخت و حیاتی در کنار نیروهای نظامی بوده و رسالت خود را خوب انجام داده اند.

خبرنگار پیشکسوت خبرگزاری صدا و سیما، نگاه انقلابی خبرنگاران را در عرصه های داخلی و خارجی، دستاوردی بزرگ برای خانواده رسانه ملی دانست و تاکید کرد: وجود این پتانسیل در عرصه رسانه ای، کشور را بیمه خواهد کرد.