آرشیو شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵، شماره ۴۷۰۱
ورزش
۹

جذاب ترین دربی جهان امشب برگزار می شود

گرمای هزار درجه در نیوکمپ

باز هم حساس ترین و گرانقیمت ترین دیدار باشگاهی دنیا از راه رسید. دو تیم مشهور و پرستاره اسپانیایی در لالیگا به مصاف هم می روند آن هم در حالی که رئال مادرید 6 امتیاز بیشتر از بارسلونا دارد و حتی با شکست در این بازی هم از صدر پایین نخواهد آمد.

درست برخلاف فصل قبل که بارسلونا با اقتدار بر صدر لالیگا نشسته بود، این فصل رئال با اقتدار بر صدر نشسته و در غیاب گرت بیل که برای جراحی به لندن رفت و در بریتانیا ماند، تمام بازیکنان خود را در اختیار دارد. بارسلونا هم که چوب غیبت چند هفته ای اینیستا را با از دست دادن امتیازهایی حیاتی خورد، بعید است اجازه دهد اتفاق تلخ بازی با رئال سوسیداد تکرار شود. بارسلونا که در همه بازی های 7 سال اخیر میانه میدان را از حریفان خود می گرفت و مالکیت توپ را به طور کامل در اختیار داشت، در بازی هفته قبل مقابل سوسیداد از یک شکست حتمی گریخت و به گفته انریکه با معجزه یک امتیاز گرفت. انریکه که فاجعه هفته قبل را دیده بود، شاید ریسک کند و اینیستا را از ابتدا بازی دهد حتی اگر این ریسک و بازی امروز به بازگشت مصدومیت او منجر شود. شاید مارک آندره ترشتگن، ماسکرانو، پیکه، جوردی آلبا، سرخی روبرتو، سرخیو بوسکتس، ایوان راکیتیچ، آندرس اینیستا، لوییز سوارز، لیونل مسی و نیمار ترکیب اصلی بارسلونا را تشکیل دهند. انریکه می داند اگر قرار است دوباره به عنوان مدعی قهرمانی مطرح شود، باید بازی خانگی امروز در ورزشگاه نیوکمپ را به سود خود تمام کند.

در نقطه مقابل رئال مادرید قرار دارد. تیمی که با 33 امتیاز در صدر جدول لالیگا قرار دارد. زیدان همان فردی است که هواداران رئال مادرید می خواهند. مورینیو در زمان حضورش، رئال را به تیمی خشن، کوچک و منفور تبدیل کرد و حالافردی روی نیمکت نشسته که به بازی زیبا اهمیت می دهد و به حریفانش احترام می گذارد. او تیمی ساخته که در همه جامها مدعی است و از این بازی هم قطعا امتیاز می خواهد

. کیلور ناواس، دنی کارواخال، سرخیو راموس، په په، مارسلو، متیو کواچیچ، لوکا مودریچ، ایسکو، لوکاس وازکز، کریم بن زما و کریستیانو رونالدو ترکیب احتمالی رئال برای بازی امروز خواهند بود. این دیدار که از ساعت 45/18 امروز آغاز می شود، بی تردید مثل همیشه جذاب و تماشایی است.