آرشیو یکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵، شماره ۶۳۷۳
اقتصادی
۶

اخبار کوتاه

افزایش 10 درصدی قیمت کود

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، از افزایش 10 درصدی قیمت انواع کود در سال زراعی جاری نسبت به سال زراعی گذشته خبرداد و گفت: با تنوع سبد کودی بخش کشاورزی از پنج به 21 قلم و بهبود وضعیت ترکیب کودی در سبد تغذیه ای، گیاه را در برابر خشکسالی و تنش های محیطی مقاوم کرده است. به گزارش ایرنا، یزدان سیف افزود: امسال تلاش کرده ایم برخی کودهای شیمیایی وارداتی همچون «دی آمونیوم فسفات» که با قیمت یک میلیون و 85 هزار ریال(108 هزارو500 تومان) عرضه می شد را با استفاده از ابزارهایی به قیمت یک میلیون ریال(100 هزارتومان) عرضه کنیم که 8 درصد کاهش قیمت نشان می دهد.

مردم روز جمعه30 هزار مگاوات برق مصرف کردند

وزارت نیرو اعلام کرد: اوج مصرف برق در روز جمعه با ثبت عدد30هزار و 627 مگاوات در مقایسه با روز پیش از آن یک هزار و 743مگاوات کاهش داشت. به گزارش وزارت نیرو، بر اساس آمارها اوج شبانه مصرف برق جمعه، دوازدهم آذرماه 505مگاوات نسبت به زمان مشابه سال قبل افزایش داشت.

امنیت پایدار با دو هزار پرواز عبوری از آسمان ایران

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه اکنون در شبانه روز بیش از هزار هواپیما از آسمان ایران عبور می کنند، گفت: اگر تعداد پروازهای عبوری با وابستگی متقابل به دو هزار پرواز افزایش یابد، این وضعیت برای کشور امنیت پایدار می آورد. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، رحمت الله مه آبادی افزود: ایران به دلیل موقعیت ژئو اکونومیکی در آسمان، اتصال دهنده شرق و غرب است، از یک سو آسیا پاسیفیک با ترافیکی که در آینده در افق 2030 بالاترین نرخ ترافیک و رشد را دارد و از سوی دیگر اروپا یکی از نقاط پرترافیک هوایی است.