آرشیو یکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵، شماره ۶۳۷۳
جهان
۲۰

دوخط خبر

«اریکسن سوریده» وزیر دفاع نروژ گفت: روس ها می توانند جلو رسیدن نیروهای کمکی ناتو را بگیرند که این خطر راهبردی بسیار بزرگی است. وی با ابراز نگرانی از فعالیت های نظامی روسیه در منطقه قطب شمال از ترامپ خواست سیاستی واضح و مشخص در قبال مسکو اعلام کند.

«عبدربه منصورهادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن هنگام ورود به ابوظبی پایتخت امارات در فرودگاه از سوی هیچ مقام بلندپایه ای مورد استقبال قرار نگرفت

منابع دیپلماتیک اعلام کردند که کشورهای عرب حاضر در سازمان ملل پیش نویس قطعنامه ای بین المللی علیه شهرک سازی های اسرائیل را به اعضای شورای امنیت ارائه کرده اند.

دولت مالزی در آستانه راهپیمایی همبستگی در کوالالامپور خشونت علیه مسلمانان روهینگیا را «پاکسازی قومی» میانمار توصیف کرد.

در پی پنجمین و بزرگترین آزمایش اتمی کره شمالی در سپتامبر سال جاری، 16 کمپانی به همراه 7نفر از اشخاص حقیقی این کشور در فهرست سیاه امریکا قرار گرفتند.

مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق از عربستان خواست قبرستان بقیع را بازسازی کند. خبر دیگر اینکه فرماندهی عملیات مشترک نیروهای عراق، گزارش سازمان ملل در عراق درباره کشته شدن هزار و 959 نیروی عراقی طی یک ماه گذشته را تکذیب کرد.

مارتین کوبلر، فرستاده سازمان ملل به لیبی در بیانیه ای از درگیری های اخیر میان شبه نظامیان مسلح در طرابلس که به کشته شدن هشت نفر منجر شد، ابراز نگرانی کرد و از طرف های درگیر خواست فورا جنگ را متوقف کنند.

وزارت کشور تونس از شناسایی و انهدام 160 گروهک تروریستی طی یک سال و افزایش 45 درصدی این آمار نسبت به سال میلادی قبل خبر داد.