آرشیو یکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵، شماره ۴۷۰۲
فرهنگ و هنر
۱۶
تجسمی

رونمایی «روزهای انقلاب» عکاس فرانسوی

کتاب عکس «میشل ستبون» عکاس فرانسوی از رخدادهای دوران انقلاب اسلامی ایران با عنوان «روزهای انقلاب» توسط انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس منتشر شد.

به گزارش جام جم، سیدعباس میرهاشمی، مدیرعامل انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس با اعلام این خبر گفت: کتاب «روزهای انقلاب» با حضور این عکاس در افتتاحیه پنجمین همایش 10 روز با عکاسان، جمعه 19 آذر در خانه هنرمندان ایران رونمایی می شود.

او در ادامه افزود: چند سال پیش که در جریان یک رویداد فرهنگی ستبون به ایران آمده بود، توافق کردیم که عکس های او از انقلاب اسلامی در کتابی منتشر شود. با توجه به گذشت نزدیک به 40 سال از تاریخ عکس ها، برای اسکن و ویرایش عکس ها و همچنین جمع آوری اطلاعات آنها تلاش زیادی شد و در نهایت این کتاب منتشر شد.

به گفته میرهاشمی، در این کتاب حدود 270 عکس سیاه و سفید و رنگی براساس سیر وقایع و پیروزی انقلاب اسلامی در 336 صفحه منتشر شده است. میشل ستبون از عکاسان مطرح بین المللی در بسیاری از وقایع دوران انقلاب اسلامی در سال 1357 حضور داشته و به این دلیل مجموعه عکس قابل اعتنایی دارد. راهپیمایی، تظاهرات مردم و پیامدهای آن، حضور امام خمینی(ره) در نوفل لوشاتو و بازگشت امام به کشور، دیدارهای امام و... در این کتاب گردآوری شده است.