آرشیو یکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵، شماره ۴۷۰۲
ورزش
۱۸

راموس از تنها موقعیت سفیدها استفاده کرد

فرار بزرگ رئال مادرید در نیوکمپ

دو ضربه ایستگاهی. دو ضربه سر و دو گل. این همه آن چیزی بود که در ال کلاسیکوی شماره 265 رقم خورد تا بارسا و رئال در روزی که نمایش دلپذیری نداشتند با تقسیم امتیازها به خانه بروند.

درحالی که 98 هزار تماشاگر به نیوکمپ آمده بودند تا پیروزی بارسا را در این بازی خانگی جشن بگیرند، ضربه سر راموش در دقیقه 90 ورزشگاه را به سکوت فرو برد. این تنها موقعیت رئال مادرید در این بازی بود تا شاگردان زیدان در روز بدشان هم بازنده نباشند. رئال مادرید تا قبل از این بازی در 32 بازی متوالی طعم شکست را نچشیده بود اما نمایش بد آنها در ال کلاسیکو، می رفت تا طلسم زیدان در شکست ناپذیری را پاره کند؛ اتفاقی که در نهایت با فرصت طلبی راموس و ضربه سر او در آخرین دقیقه رقم نخورد.

این بازی یک نیمه اول کسالت بار داشت، اما در نیمه دوم با گلی که لوئیس سوارز در دقیقه 53 به ثمر رساند حال و هوای متفاوت تری به خود گرفت. ارسال مواج نیمار و ضربه سر سوارز بارسا را در آستانه پیروزی قرار داد. این برتری می توانست توسط نیمار و مسی در دو موقعیت تک به تک سرشکل مطمئن تری به خود بگیرد اما دو ضلع دیگر مثلث MSN در موقعیت هایی طلایی توپ را روانه اوت کردند تا رئال از تنها موقعیتش برای به تساوی کشیدن بازی استفاده کند. شاید هیجان انگیزترین صحنه بازی درست در آخرین ثانیه آن رقم خورد که کاسمیرو توپ را از روی خط دروازه رئال بیرون کشید و اجازه نداد بارسا با زدن گل دوم، برنده این ال کلاسیکو باشد. با این نتیجه رئال مادرید با 34 امتیاز همچنان در صدر جدول باقی ماند و فاصله 6 امتیازی خود با بارسلونا را حفظ کرد.