آرشیو یکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵، شماره ۴۷۰۲
حوادث
۱۹

نجات از چوبه دار پس از 14 سال

مردی که 14 سال پیش به اتهام قتل شریکش دستگیر شده و دو بار پای چوبه دار رفته بود، سرانجام موفق به جلب رضایت اولیای دم شد.

به گزارش جام جم، بعدازظهر سی ام آذر سال 81 ماموران هنگام گشتزنی در کیلومتر 19 جاده قدیم کرج مشاهده کردند خودروی پرایدی در حاشیه جاده توقف کرده است. ماموران با نزدیک شدن به آن، با پیکر غرق در خون مردی 40ساله پشت فرمان خودرو مواجه شدند که با شلیک گلوله کشته شده بود.

ماموران با استعلام از پلیس راهور موفق به شناسایی هویت مقتول شدند. با شناسایی خانواده این مرد که رحمان نام داشت، آنها به پلیس آگاهی تهران فراخوانده شدند که معلوم شد او صاحب کارگاهی بوده و با یکی از شرکایش اختلاف داشته است. در ادامه مشخص شد شریک مقتول گریخته است.

در مرحله بعدی تحقیقات، ماموران قاتل فراری را در مخفیگاهش شناسایی و او را دستگیر کردند. متهم در بازجویی اولیه گفت به دلیل کینه و اختلافی که با شریکش داشته، چند ماه پیش سلاحی را تهیه کرده و روز حادثه پس از درگیری، او را به قتل رسانده و از این جنایت پشیمان است.

او ابتدا در شعبه 1157 دادگاه عمومی تهران محاکمه و با توجه به درخواست اولیای دم به قصاص و سه سال حبس به اتهام همراه داشتن سلاح محکوم شد. در ادامه پرونده در اختیار شعبه چهارم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران قرار گرفت. این درحالی بود که متهم دو بار پای چوبه دار رفت که در هر دو مرتبه به کمک واحد صلح و سازش دادسرا موفق شد از خانواده مقتول مهلت بگیرد. سرانجام تلاش واحد صلح و سازش دادسرای جنایی تهران نتیجه داد و مرد اعدامی بعد از 14 سال توانست چند روز پیش رضایت اولیای دم را کسب و از مجازات اعدام نجات پیدا کند.