آرشیو دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵، شماره ۴۷۰۳
ورزش
۱۸
یادداشت

بازیکنانی مثل جرارد بساز

امید توفیقی

استیون جرارد، اسطوره لیورپول که 17 سال در آنفیلد ماند، حالامی خواهد دنیای مربیگری را با کار در آکادمی قرمزها آغاز کند. پیشنهاد برای او زیاد بود. با انتقال مایکل بیل، سرمربی تیم زیر 21 ساله های لیورپول به سائوپائولو، جا برای جرارد باز شد. البته یورگن کلوپ هم پیشنهاد دستیاری را به جرارد داده بود؛ اما 8 دوست داشتنی قرمزهای لیورپول ترجیح داد کار مربیگری را در آکادمی این باشگاه شروع کند.

در میان گزینه های پیش روی استیو، این بهترین انتخاب بود. او می توانست به تیم بزرگسالان برود یا کار را در تیم زیر 21 ساله ها آغاز کند؛ اما هیچ یک از این دو، اهمیتی برای اسطوره نداشت. او خودش محصول همین آکادمی بود و دوست دارد بازیکنانی از جنس خودش بسازد و تحویل تیم بزرگسالان بدهد. جرارد به همه دنیا ثابت کرد برای فوتبال مدرن، آکادمی چه اهمیتی دارد.

تصمیم جرارد برای حضور در رکن باشگاه لیورپول، نشان می دهد آنها که در باشگاه های ایران به پایه ها بی توجه هستند و پولی خرج این رده مهم نمی کنند، تا چه اندازه به آینده فوتبال ایران آسیب می زنند. هواداران لیورپول حالااز جرارد توقع دارند در آکادمی بازیکنانی بسازد مانند خودش. او می تواند آینده لیورپول را با کشف استعدادهایی مثل خودش بسازد.