آرشیو سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵، شماره ۴۷۰۴
فرهنگ و هنر
۱۶

رئیس مجلس: فرهنگ باید مردمی شود

رئیس مجلس شورای اسلامی، متکثر شدن رسانه ها را در صورت شناخت جوهره و بدنه فرهنگ عمومی، مفید توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، دومین روز همایش ملی «سبک زندگی و سومین اجلاس ارتقای توانمندی فرهنگ عمومی» دیروز در هتل لاله تهران برگزار شد.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در این همایش با بیان این که موضوع سبک زندگی در دنیای امروز، بسیار مورد بحث قرار می گیرد و تنها شامل ایران نمی شود، عنوان کرد: فعالان شورای فرهنگی نقش مهمی در بسط و گسترش سبک زندگی اسلامی - ایرانی دارند و خوشبختانه بسیاری از برنامه ها و تحقیقات در این خصوص در استان ها انجام می گیرد، اما باید دقت کرد از چه مسیری باید این موضوع را مد نظر قرار دهیم که بتوانیم در جامعه تاثیرگذار باشیم.

رئیس قوه مقننه با تاکید بر این که باید برای بسط و گسترش سبک زندگی اسلامی- ایرانی از راه مشخصی وارد شویم، گفت: تنها در این صورت می توان تاثیرگذاری داشت، لذا مهم است از چه راهی وارد شویم و این را باید نکته کلیدی دانست.

وی با تاکید بر این که فرهنگ باید مردمی باشد به آنها واگذار شده و حکومت تنها هدایت نامرئی داشته باشد، گفت: معتقدم اصل اجرای برنامه های فرهنگی باید در دست مردم باشد، چرا که شرایط فرهنگی امروز متنوع است و آنها شناخت بهتری از این شرایط دارند.

در بخش دیگری از این همایش، وزیر کشور گفت: باید به بحث سبک زندگی، تغییر و تحولات آن، نحوه پرداختن و ساماندهی و مدیریت آن توجه شود.

عبدالرضا رحمانی فضلی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر موضوع سبک زندگی، گفت: رهبری در دو سخنرانی، موضوع سبک زندگی را به صورت کامل، تشریح کرده اند، نخست در دانشگاه سمنان و دوم در سفرشان به استان خراسان شمالی که معتقدم این سخنان به نوعی مانیفست سبک زندگی را به صورت کامل در بر می گیرد.

وی ادامه داد: آنچه برای همه عینی و واقعی است، لزوم پرداختن به موضوعات مختلف خانواده و حوزه های اجتماعی است، در این میان به دنبال تغییرات اجتماعی بسیار سریعی که در دنیای امروز با آن روبه رو هستیم و تبیین و تدوین سبک زندگی متناسب با این شرایط اهمیت ویژه ای دارد.