آرشیو سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵، شماره ۴۷۰۴
جامعه
۱۷

مرکز بهاران دانش آموزی در راه است

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران دیروز از راه اندازی مرکز بهاران، ویژه دانش آموزان معتاد خبر داد و افزود: بنا به درخواست وزارت آموزش و پرورش به منظور بهبود تعداد اندکی از دانش آموزان معتاد به مواد مخدر، درصدد هستیم مرکز بهاران دانش آموزی را هم راه اندازی کنیم.

به گزارش جام جم، رضا قدیمی با اشاره به راه اندازی 19 مددسرا در شهر تهران با ظرفیت 5000 نفر گفت: آمارهای ما نشان می دهد حدود 80 درصد کارتن خواب ها معتاد هستند و به دلیل اعتیاد، کارتن خواب شده اند. 20 درصد مابقی نیز به دلیل مشکلاتی مانند ورشکستگی، شکست عشقی و... به کارتن خوابی روی آورده اند.

قدیمی در ادامه با اشاره به حضور 5000 نفر در مددسراهای شهرداری در طول شب های سرد هفته گذشته گفت: برخی کارتن خواب ها به دلیل مصرف موادمخدر، نگهداری ضایعات و... تمایلی به حضور در مددسراها نداشتند، به همین دلیل 50 اتوبوس گرم در میادین و خیابان های اصلی پایتخت مستقر شدند تا کارتن خواب ها با حضور در آنها از سرما و یخ زدگی مصون بمانند. مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران از تماس 4000 شهروند برای ساماندهی کارتن خواب ها طی هفته گذشته خبر داد و گفت: از شهروندان تقاضا می کنیم کمک های خود را از طریق بهزیستی و شهرداری به این افراد اهدا کنند، چراکه خیابان محل کمک به افراد نیست و نتیجه ای جز استثمار بیشتر زنان و کودکان ندارد. دلیل آن هم این است که ما مردان را جمع آوری می کنیم، اما درخصوص کودکان و زنان مجوزی نداریم، بنابراین سرباندها ترجیح می دهند به سمت استثمار کودکان بروند.