آرشیو سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵، شماره ۴۷۰۴
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰

مبارزه در جام جهانی برای جمهوری آذربایجان

گام اول باقری معتمد برای کوچ از ایران

قصه کوچ تکواندوکاران تمامی ندارد. بعداز رفتن تکواندوکاران نوجوان و جوان، نوبت به نایب قهرمان المپیک 2012 لندن رسید. محمدباقر معتمد که بعد از المپیک لندن با جراحی پایش دیگر در تیم ملی تکواندو آفتابی نشد، حالاسر از تیم ملی جمهوری آذربایجان در آورده است برای جام جهانی باکو. تیمی که رضا مهماندوست، سرمربی اش است، سرمربی سابق تیم ملی تکواند.

باقری معتمد که بعداز المپیک لندن تصمیم گرفته به کشور دیگری کوچ کند و برای کشوری بجز ایران مبارزه کند، انگار حالابا یار کمکی بودن شروع کرد. جام جهانی تکواندو 22 و 23 آذرماه در باکوی جمهوری آذربایجان برگزار می شود. طبق قوانین فدراسیون جهانی تکواندو، کشورها در رقابت های جام جهانی می توانند از دو تکواندوکار سایر کشورها به عنوان یار کمکی استفاده کنند. با قانونی که سال ها قبل هم در مسابقات اعمال می شد، محمد باقری معتمد، نایب قهرمان المپیک لندن ده روز قبل به جمهوری آذربایجان رفته تا همراه تیم ملی این کشور تمرین کند تا یار کمکی تیم ملی تکواندوی جمهوری آذربایجان باشد. آن هم در نبود تکواندوکار مصدوم جمهوری آذربایجان.

رضا مهماندوست، سرمربی تیم ملی تکواندوی جمهوری آذربایجان در این باره می گوید: با مصدومیت زانوی یکی از تکواندوکارانمان در اوپن کرواسی مجبور شدیم از یار کمکی استفاده کنیم. به همین علت فعلاباقری معتمد هم یار کمکی ما در جام جهانی است. او تنها در جام جهانی برای تیم ما مسابقه می دهد، چراکه در رقابت های جهانی می توانیم از دو یار کمکی با ملیت های دیگر استفاده کنیم.

پولادگر: منع قانونی دارد

با وجود تصمیم فدراسیون تکواندوی جمهوری آذربایجان، به نظر می رسد حضور محمد باقری معتمد به عنوان یار کمکی در تیم تکواندوی این کشور در رقابت های جام جهانی منع قانونی دارد. محمد پولادگر ضمن تائید این موضوع به میزان گفت: هر کشوری می تواند در جام جهانی از دو یار کمکی استفاده کند؛ اما این بازیکن های کمکی باید از کشورهایی باشند که در جام جهانی حضور ندارند. وی افزود: با توجه به این که ما در رقابت های جام جهانی شرکت می کنیم، حضور محمد باقری معتمد به عنوان یار کمکی در تیم تکواندوی جمهوری آذربایجان منع قانونی دارد و ما پیگیر این موضوع هستیم.