آرشیو سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵، شماره ۴۷۰۴
حوادث
۱۹

آتش سوزی مرگبار در قهوه خانه تشریح شد

مالک قهوه خانه منطقه یافت آباد که در حادثه آتش سوزی مرگبار آنجا مصدوم شده بود دیروز با حضور در دادسرای جنایی به تشریح ماجرای حادثه پرداخت.

به گزارش جام جم، صبح پنجشنبه گذشته در قهوه خانه ای در بلوار الغدیر منطقه یافت آباد تهران آتش سوزی رخ داد و دو کارگر افغان کشته و مالک و کارگر دیگر مصدوم شدند. همزمان با تشکیل پرونده قضایی در شعبه سوم بازپرسی دادسرای جنایی تهران، تحقیقات با دستور بازپرس سجاد منافی آذر برای مشخص شدن علت آتش سوزی آغاز شد.

سه روز بعد از این حادثه تلخ، مالک مصدوم قهوه خانه برای تحقیقات به شعبه سوم بازپرسی دادسرای جنایی تهران آمد.

وی به بازپرس پرونده گفت: من قنادی و قهوه خانه دارم. 14 میلیون تومان چک را در مغازه گذاشته بودم. می خواستم روز بعد چک ها را به حسابم واریز کنم. من و سه کارگرم که دو نفرشان برادر بودند در آنجا خوابیدیم. ساعت 8 و 15 دقیقه صبح پنجشنبه با صدای زنگ تلفن بیدار شدم. شاگرد مغازه قنادی بود. همان موقع متوجه آتش گرفتن سقف اتاق شدم. یکی از کارگران بیدار شد اما برادرش و کارگر دیگر خوابیده بودند و بیدار نمی شدند. فلاسک های آشپزخانه منفجر و به اطراف پرت می شدند. آتش همه جا را فراگرفت. چند بار زمین خوردیم. تلاش کردیم کارگران را نجات دهیم که نشد و آنها در آتش سوختند. مالک قهوه خانه گفت: در چوبی قفل بود. من و کارگر دیگر بسختی نفس می کشیدیم. در چوبی را شکستم. هر دو بیرون آمدیم اما سر و صورتمان سوخت. خاک روی خود پاشیدیم تا شعله های آتش خاموش شد. مردم به جای کمک با گوشی هایشان فیلم می گرفتند. آتش نشانان ها آمدند و شعله های آتش را خاموش کردند. پول، چک ها و مدارکم و تمام وسایل داخل قهوه خانه بود. حدود 200 میلیون تومان به من ضرر مالی وارد شد. از آن همه سخت تر مرگ دو کارگر بیگناهم بود. بازپرس منافی آذر با شنیدن اظهارات این مرد، قرار شد از کارگر دیگر هم تحقیق کند. کارشناسان آتش نشانی در تلاش برای رازگشایی از علت این آتش سوزی مرگبار هستند.