آرشیو چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵، شماره ۶۳۷۶
اقتصادی
۶

وزیر اقتصاد خبر داد: آزادسازی سهام عدالت در انتظار نظر نهایی رهبر معظم انقلاب

وزیر امور اقتصادی و دارایی از ارائه طرح آزادسازی سهام عدالت خبر داد و گفت که این طرح به مجلس ارسال شده و پس از نظر نهایی رهبر معظم انقلاب آزادسازی آن صورت می گیرد. به گزارش ایسنا، علی طیب نیا در جمع خبرنگاران درباره آزادسازی سهام عدالت توضیح داد: ما طرح مان را در این زمینه ارائه داده ایم که باید در مجلس مصوب شود.

وی در ادامه در پاسخ این پرسش که آیا این طرح به امضای رئیس جمهوری خواهد رسید، گفت: این امر بستگی به نظر رهبر معظم انقلاب خواهد داشت.

همچنین طیب نیا در این مراسم به چشم اندازهای اقتصاد ایران پس از برجام اشاره کرد و گفت: در اقتصاد کلان، در حالی که رشد اقتصادی سال 1391 ایران برابر منفی 5.8 درصد و سال 1392 برابر منفی 2.2 درصد بوده است، پس از برجام تولید ناخالص داخلی کشور در 3 ماهه اول 1395 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 4.4 درصد رشد را نشان می دهد که سرآغازی برای بهار اقتصادی ایران است.وی ادامه داد: در زمینه تورم، در حالی نرخ تورم کشور در 12 ماهه منتهی به مهرماه 1395 به 7.9 درصد رسیده است که در دوره مشابه سال قبل برابر 13.3 درصد و سال پیش از آن برابر 36.2 درصد بوده است. این نشان از تغییرات شگرف در ساختار کلان اقتصادی ایران بوده که زمینه را برای امنیت بیشتر سرمایه گذاران خارجی و تولیدکنندگان داخلی فراهم آورده است.به گفته وی در زمینه نرخ ارز، از مرداد 1392 که مصادف با آغاز به کار دولت فعلی است تا آبان 1395، ارز رسمی کشور بسیار با ثبات عمل کرده و با تغییر اندکی از 2480 تومان به 3175 تومان رسیده است که خود مبین آرامش و ثبات کافی در بازار ارز ایران است. مورد بسیار مهمی که همه سرمایه گذاران و تحلیلگران بدان واقفند.