آرشیو چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۰۵
شهرستان ها
۷

استاندار اعلام کرد: پرداخت 178 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی استان همدان

استاندار همدان گفت: 178 میلیارد تومان تسهیلات تاکنون به واحدهای تولیدی استان برای رفع مشکلات آنها، پرداخت شده است.

همدان - خبرنگار کیهان: محمد ناصر نیکبخت در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان افزود: میزان تسهیلات عقد قرارداد شده بانک های استان برای واحدهای تولیدی معادل 180 میلیارد تومان بوده که با پرداخت 2 میلیارد تومان باقی مانده، میزان پرداختی ها کامل می شود.

وی ادامه داد: در راستای واگذاری پروژه های دولتی در دست احداث، تاکنون 22 پروژه در استان به بخش خصوصی واگذار شده که استان همدان از این لحاظ از وضعیت خوبی نسبت به بسیاری از استان ها برخوردار است.

وی سپس ضمن گلایه از مدیران استان بابت عدم همکاری کامل آنها جهت رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی و سرمایه گذاران، اظهار داشت: متاسفانه در همدان، همه برای حمله به سرمایه گذار متحد هستیم اما برای راهگشایی و رفع مشکلات و موانع همکاری لازم را نداریم.

نیکبخت تصریح کرد: گاهی اختلافات محلی و یا حسادت ها باعث می شود تا سرمایه گذاران پشیمان شده و بازگردند و مشکلات و موانع نیز رفع نشود.

وی با اشاره به وضعیت اشتغال و بیکاری در استان، افزود: نرخ بیکاری تابستان امسال در همدان نسبت به تابستان گذشته تغییر نکرده و ثابت ماند اما نرخ مشارکت مردم یعنی تعداد افراد وارد شده به بازار کار بهتر شده و از 36/5 درصد پارسال به 40/5 درصد افزایش یافته است.

استاندار همدان خاطرنشان ساخت: در شاخص کاهش نرخ بیکاری از ابتدای امسال تاکنون، رتبه سوم را بین استان های کشور به دست آورده ایم.

وی در پایان اعلام کرد: در جلسه ای که در تهران با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور داشتیم، با اختصاص 200 میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل ریل گذاری راه آهن تهران - همدان موافقت شد که امیدواریم با ابلاغ آن، پروژه مذکور هر چه زودتر به اتمام برسد.