آرشیو چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵، شماره ۴۷۰۵
صفحه اول
۱

یکه تازی دلار در بازار

روند صعودی قیمت دلار که طی هفته های اخیر آغاز شده، تاکنون تقریبا به طور بی وقفه ادامه داشته است؛ در این مدت بیش از 300 تومان به نرخ دلار در بازار آزاد افزوده شده و ارزش آن حتی به 3975 تومان هم رسیده است.

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به نوسانات نرخ ارز در هفته های اخیر گفت: عوامل خارجی و داخلی در بروز و ظهور نوسانات ارز دخالت داشته اند که این نوسان ها نگرانی های جدی ایجاد کرده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: افزایش 10 درصدی ارزش دلار در چند هفته گذشته به کاهش قدرت خرید مردم منجر شده و بانک مرکزی باید ماموریت خود را در مدیریت بازار ارز و مداخله بموقع انجام دهد.

سیدحسن حسینی شاهرودی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هم با اشاره به در نظر گرفتن قیمت 3300 تومانی برای ارز در بودجه سال 96 گفت: دولت مدعی است قصد تک نرخی کردن ارز را دارد و این با شرایط اقتصادی و سیاسی کنونی امکان پذیر نیست و نمی توان به آن ثبات بخشید و دولت تنها می تواند نرخ دولتی را به نرخ آزاد نزدیک کند و در شرایطی که قیمت ارز به 3900 تومان رسیده قیمت دولتی با قیمت بازار باید تطابق پیدا کند.

همچنین غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به قیمت تعیین شده 3300 تومانی برای ارز در بودجه سال آینده، تصریح کرد: البته ما با این نرخ مخالفیم و معتقدیم خود دولت با این کار، روند گران شدن نرخ را در بازار ایجاد می کند؛ در حالی که سیاست های دولت باید در جهت ثبات منطقی بازار باشد.