آرشیو چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵، شماره ۴۷۰۵
جامعه
۱۷

احداث 14 هزار خانه برای روستاییان نیازمند

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، برگه هایی را امضا کردند، ایستادند و با یکدیگر دست دادند؛ ساخت 14 هزار واحد مسکونی ویژه مردم محروم مناطق کمتر توسعه یافته این گونه کلید خورد.

200 واحد در استان تهران، 600 واحد در چهارمحال و بختیاری، 1500 واحد در خراسان شمالی و جنوبی، 1500واحد در کرمان، 2000 واحد در خوزستان، هزار واحد در سیستان و بلوچستان، هزار واحد در کرمانشاه و برای هرکدام از استان های لرستان، مازندران، اصفهان، اردبیل و زنجان 500 واحد.

به گزارش جام جم، عملیات ساخت این واحدها دیروز پس از امضای یادداشت تفاهم در طبقه هفتم ساختمان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) آغاز شد، ساختمان هایی مسکونی که به گفته علیرضا تابش، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تا پایان سال 97 به مرور به دست 14هزار خانواده محروم روستایی خواهد رسید. هزینه ساخت این واحدها 350 میلیارد تومان است که 250 میلیارد تومان آن تسهیلات بانکی با نرخ سود 4 درصد است و سهم هر واحد از این تسهیلات 18 تا 20میلیون تومان.

اما از آنجایی که به گفته تابش، بسیاری از مردم مناطق محروم قادر به تامین آورده مورد نیاز نیستند، مردمی که او با واژه «مستضعف» از آنها یاد کرد، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به طور مشترک از آنها حمایت مالی خواهند کرد. این حمایت های مالی به صورت کمک های بلاعوض است که ستاد اجرایی برای هر واحد 5/3 میلیون تومان می پردازد و بسته به وضعیت هرخانواده، بنیاد مسکن از حساب 100 حضرت امام(ره) هر میزان کمک بلاعوضی را که لازم باشد.

با این حال علیرضا تابش وعده داد افرادی که قدرت پرداخت تسهیلات را نداشته باشند مبلغ کمک های بلاعوض برای آنان بیشتر از مبالغ پیش بینی شده خواهد شد. پیش از این نیز با همکاری این دو بنیاد، کلنگ ساخت 7000 واحدمسکونی در مناطق کمتر برخوردار به زمین خورده بود که به گفته محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) حدود 3000 واحد آن در اختیار نیازمندان قرار گرفته است.