آرشیو چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵، شماره ۴۷۰۵
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰
بازتاب

نقد رکورد ورودی وزنه برداران

کوروش باقری، مربی و پیشکسوت وزنه برداری، درخصوص رکوردهای ورودی در نظر گرفته شده توسط کمیته مربیان و سرمربیان تیم های ملی گفته که هر سیاستگذاری و استراتژی را که مربیان لحاظ می کنند، قطعا باید یک منطق عامه پسند داشته باشد.

به اعتقاد من برای ورود وزنه برداران در اردوی تیم ملی لزومی ندارد رکورد ورودی تعیین شود؛ معمولارکوردها را برای مسابقات می گذارند تا به لحاظ تعداد شرکت کننده و کیفیت بتوانند رقابت ها را کنترل کنند.

سرمربی سابق تیم ملی در برنامه مجله وزنه برداری رادیو ورزش ادامه داد: سرمربی و کادرفنی اختیار دارند نفراتی را که صلاح می دانند دعوت کنند و نیازی نیست که رکورد ورودی اعلام شود. اکنون این سوالات مطرح است که آیا رکوردگیری برای همه ورزشکارانی که طی 2 روز اخیر وارد تیم ملی شده اند، اعمال شده است؟ در صورتی که کسی نتوانست رکوردهای ورودی را بزند، آیا اردوی تیم ملی تعطیل خواهد شد؟

باقری گفت: در مسابقات آسیایی سال گذشته، تعدادی از ملی پوشان ما مدال گرفتند، در حالی که اصلابه این رکوردها نرسیدند؛ یعنی باید این وزنه برداران به رقابت های آسیایی اعزام نمی شدند؟ نکته دیگر این که مربیان تیم ملی باید نقش اثرگذار خود را نشان دهند. اگر قرار باشد ورزشکاری در استان و خانه خود به حداکثر رکوردها برسد، پس نقش و وظیفه مربیان و فدراسیون چیست؟ اگر مربیان توضیح دهند که هدف از این کار چه بوده، بسیاری از ابهامات از بین خواهد رفت.

سجاد انوشیروانی، سرمربی تیم ملی بزرگسالان، درباره صحبت های باقری گفت: رکوردهای ورودی که برای وزنه برداران تعیین کرده ایم، برای نفراتی که در سال 2015 و 2016 عضو تیم ملی بوده اند را شامل نمی شود. ما یک بار این تجربه را داشتیم که رکورد ورودی پایین در شروع اردوها سبب شد بسیاری از افراد مدعی شوند. اصلی ترین ملاک برای ما نفراتی هستند که در مسابقات لیگ حضور داشتند و ما نسبت به آنها شناخت داریم.

در همین راستا اسامی 21 نفر را مشخص کرده ایم. برنامه ما بدین صورت است که همه این نفرات را تا عید، مرحله به مرحله به اردو دعوت کنیم. به غیر از این افراد، وزنه برداری نداریم که بتواند در تیم ملی بزرگسالان حضور داشته باشد یا اگر هم باشد، شاید شرایط آزمایش را نداشته باشد.