آرشیو پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵، شماره ۳۹۲۸
استان ها
۲۳

مدیرعامل شهرک های صنعتی خوزستان خبرداد:آماده سازی 1500 هکتار زمین برای واگذاری

محمد علاف پور

دنیای اقتصاد– اهواز: مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان با اشاره به تامین زیرساخت های سرمایه گذاری در 60 شهرک و ناحیه صنعتی استان گفت: 1500 هکتار زمین آماده شده برای سرمایه گذاری و واگذاری به بخش خصوصی در شهرک های صنعتی استان وجود دارد. اخلاق محمدیان با بیان اینکه شهرک های صنعتی استان تماما فرصت های سرمایه گذاری محسوب می شوند، اظهار کرد: وجود امکانات و زیرساخت های لازم و مناسب از اولویت ها و به نوعی پایه سرمایه گذاری در هر مکانی است.

وی افزود: شهرک های صنعتی اولین اولویت برای سرمایه گذاری محسوب می شود تا بتوانند بدون دغدغه طرح های خود را دنبال کنند. 70 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان وجود دارد که 60 شهرک آن از زیرساخت هایی مناسب همچون برق، آب، گاز و راه دسترسی برخوردار هستند که می توان به راحتی سرمایه گذاران را در این شهرک ها مستقر کرد.محمدیان تصریح کرد: اکنون در مجموعه شهرک های صنعتی استان معادل اراضی واگذارشده، اراضی آماده برای واگذاری وجود دارد. به عبارتی اکنون 1500 هکتار اراضی آماده شده برای سرمایه گذاری و واگذاری به بخش خصوصی در شهرک های صنعتی استان موجود است.وی در زمینه وضعیت جذب سرمایه گذار خارجی در شهرک های صنعتی استان خاطرنشان کرد: در دو سال اخیر 11 مورد سرمایه گذاری خارجی در شهرک های صنعتی استان جذب شد که از این رقم دو سرمایه گذاری در پسابرجام و طی چند ماه گذشته جذب و اقدامات خود را در شهرک صنعتی آبادان و شهرک صنعتی دزفول آغاز کردند؛ فعالیت این دو سرمایه گذار در زمینه کالای پزشکی و بلوک های سبک است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان اظهار کرد: معمولاسرمایه گذار به دنبال مکانی امن، ایمن و دارای امکانات و زیرساخت های مناسب برای سرمایه گذاری است و طبیعتا در مکان هایی دارای زیرساخت های بیشتر، متقاضیان سرمایه گذاری نیز بیشتر هستند. در خوزستان به علت استعدادها و منابع طبیعی و خدادادی همچون دسترسی به آب های آزاد، زمین و آب مناسب و وجود بنادر آمادگی لازم برای جذب سرمایه گذار وجود دارد.محمدیان با اظهار رضایتمندی از وضعیت صنایع کوچک استان گفت: از سال 71 تاکنون به طور میانگین سالانه 80 فقره قرارداد در شهرک های صنعتی منعقد می شد و در دو سال گذشته این رقم به 150 فقره قرارداد در سال افزایش یافته است. طی دو یا سه سال گذشته رشد سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی را شاهد بودیم.