آرشیو پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵، شماره ۳۹۲۸
استان ها
۲۳

کوتاه

محور خرمشهر - اهواز 4 خطه می شود

دنیای اقتصاد– اهواز– محمد علاف پور: مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از چهار خطه کردن محور خرمشهر اهواز با اعتبار 38میلیارد ریالی خبر داد. به گزارش روابط عمومی راه و شهرسازی خوزستان، منوچهر رحمانی با بیان اینکه امسال این اداره کل با اجرای 5/ 57 کیلومتر طرح راهسازی در محورهای شلمچه و چزابه توانست در تسهیل زیارت اربعین موثر باشد از انجام طرح هایی چون احداث قطعه سوم جاده بستان و چهار خطه کردن محور خرمشهر اهواز خبر داد.وی با بیان اینکه 6 طرح راهسازی به طول کلی 5/ 44 کیلومتر با اعتبار 7/ 732 میلیارد ریال برای تردد آسان تر زائران عتبات عالیات از مرز چزابه عملیاتی شده است، توضیح داد: احداث واریانت جدید بستان چزابه به طول 14 کیلومتر در مدت 6 ماه و اعتبار 300میلیارد ریال به پایان رسیده و اخیرا مناقصه چهارخطه کردن محور سوسنگرد ابتدای روستای بردیه به طول پنج کیلومتر و اعتبار 120 میلیارد ریال انجام شده است.

ساخت کارخانه «خاک نسوز» کانی های غیرمغناطیسی در فارس

دنیای اقتصاد- شیراز - محمد صداقت: مدیر مرکز رشد دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس از احداث اولین کارخانه خاک نسوز کانی های غیرمغناطیسی با سرمایه اولیه 5 میلیارد ریال از اعتبارات این دانشگاه و شرکت خاک نسوز استقلال آباده خبر داد. علیرضا معدلی با اعلام این خبر گفت: این کارخانه با مشارکت دانشجویان برای جداسازی کانی های معدنی و تولید کانی غیرمغناطیسی و مقیاس نانو از خاک معدنی آناتا و روتیل اجرا می شود. وی گفت: این کارخانه برای 30 نفر ایجاد اشتغال خواهد کرد.

تمدید گواهینامه های سیستم های مدیریت یکپارچه در فولاد مبارکه

دنیای اقتصاد– اصفهان: در جلسه اختتامیه ممیزی خارجی سیستم های مدیریت یکپارچه فولاد مبارکه که با حضور تیم ممیزی شرکت SGS سوئیس و مدیرعامل، معاونان و مدیران شرکت فولاد مبارکه انجام شد، بر اساس یافته های هریک از ممیزین شرکت یادشده، گواهینامه های سیستم های یکپارچه مدیریت شرکت فولاد مبارکه برای یک دوره یکساله تمدید شد. در این دوره از ممیزی که از سوی یک تیم هشت نفره از شرکت SGSبه عمل آمد، روند اجرایی استانداردهای مدیریت کیفیت (9001:2008 ISO)، محیط زیست (14001:2008 ISO)، سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت (18001:2007 OHSAS)، مدیریت آموزش (10015:1999 ISO) و مدیریت انرژی (50001:2011 ISO) در فولاد مبارکه مورد بررسی قرار گرفت.