آرشیو پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵، شماره ۳۹۲۸
خبر
۶

خارج از معمول

خطاهای فاحش در اندازه گیری منابع حیاتی

خبرگزاری صدا و سیما: مسوولان مربوط در حوزه آب و گاز خبر از خطاهای اندازه گیری قابل توجه در این دو منبع مهم حیاتی کشور می دهند. معاون مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز اعلام کرد کنتورهای خانگی گاز 25 درصد خطای اندازه گیری دارد. مجتبی شیخ بهایی در این باره گفت: با تحلیلی که از 120 کنتور در هر استان داشتیم حدود 25 درصد خطای اندازه گیری گزارش شده است که به علت کم دقتی در سیستم های کنترل خانگی وجود دارد. همچنین مدیر دفتر مدیریت و نظارت برکاهش هدررفت اب شرکت مهندسی آب و فاضلاب، از 296 میلیون مترمکعب خطای اندازه گیری در شبکه آب رسانی خبر داد. علی سید زاده تاکید کرد: ضرر ناشی از کم دقتی در وسایل اندازه گیری بسیار بالااست. این در حالی است که طبق گفته او در دهه های آینده جنگ های منطقه ای بر سر آب خواهد بود.

برخی از خدمات سایت، از جمله مشاهده متن مطالب سال‌های گذشته روزنامه‌های عضو، تنها به مشترکان سایت ارایه می‌شود.
شما می‌توانید به یکی از روش‌های زیر مشترک شوید:
اشتراک شخصی
در سایت عضو شوید و هزینه اشتراک یک‌ساله سایت به مبلغ 1,390,000ريال را پرداخت کنید.
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامه‌ها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارت‌های بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارت‌های اعتباری بین‌المللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکان‌پذیر است.
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی همه کاربران به متن مطالب خریداری نمایند!
توجه!
  • دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت می‌گیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمی‌کند.
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.