آرشیو شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵، شماره ۶۳۷۸
فرهنگ و هنر
۲۲

استقبال مخاطبان کم نظیر بود

دهمین جشنواره سینما حقیقت در ایستگاه پایانی

«ایران»: «حقیقت بهترین راهنماست»؛ اگر این عبارت را قبول داشته باشیم، قطعا نمایش و رساندن حقیقت به چشم و گوش مشتاقان، یکی از بهترین کارهاست.

دهمین دوره جشنواره سینما حقیقت که با همین شعار روز 14 آذر ماه کار خودش را آغاز کرد، شاید به همین دلیل با استقبال بسیار زیاد علاقه مندان مواجه شده است. دوره دهم جشنواره از روز اول تا دیروز جمعه که ششمین روز آن به پایان رسید، محل رفت و آمد بسیاری از هنرمندان سینمای مستند و داستانی بود.

از نکات جالب توجه جشنواره امسال حضور پررنگ میهمانان ویژه از جمله نمایندگان مجلس و مسئولان کشوری برای تماشای فیلم ها بود. حضور سینمایی ها هم پر رنگ تر از سال های پیش بود. شاید تصورش دشوار باشد در سینمایی که فیلم های سطحی گیشه ها را قبضه کرده اند، از جشنواره ای مثل سینما حقیقت استقبال شود اما واقعیت آن است که اغلب سالن های چارسو که محل برگزاری جشنواره بود در زمان نمایش فیلم ها پر بودند و بسیاری از تماشاگران فیلم ها را ایستاده و نشسته بر زمین دنبال می کردند.

دیروز اعضای هیات داوران بخش مسابقه ملی جشنواره محمدرضا اصلانی، منوچهر شاهسواری، ارد زند، دکتر فرشاد فرشته حکمت، دکتر شهاب اسفندیاری، محمد مقدم و مهدی منیری، پس از بازبینی 74 فیلم مستند راه یافته به بخش مسابقه ملی، اسامی نامزدهای دریافت جایزه از این بخش را اعلام کردند.

امروز شنبه هم آخرین فرصت برای حضور در چارسو و تماشای فیلم هاست و یکشنبه 21 آذر هم اختتامیه در سالن اندیشه حوزه هنری برگزار می شود.

در ادامه این گزارش با ورونیک لاگوارد سگوت تدوینگر فرانسوی و نامزد اسکار، لیلیانا رسنیک مستندساز کروات و... گفت و گو کرده ایم که در ادامه می خوانید.